Laika ziņas
Šodien
Migla

Ēdiens

Pienenes un pumpuri šķīvī

Pēc garās ziemas un tumšajiem vakariem cilvēki bieži izjūt pavasara nespēku un izteiktu nogurumu. Vienlaikus pavasaris ir īstā sezona, lai dabīgā veidā stiprinātu imunitāti un ar uzviju atgūtu enerģiju.

Dari pats: Pomelo sukādes

Pomelo ir ļoti garšīgs un ar dažādām labām vielām bagāts auglis, kuru ziemas sezonā noteikti ieteicams iekļaut uzturā. Tajā ir daudz šķiedrvielu, kas noder gremošanas uzlabošanai, C vitamīns. Pomelo ir bagātīga kālija krātuve – vienā auglī ir apmēram trešdaļa dienas normas.

Pilns šķīvis, pustukšs vai pavisam tukšs...

Ēdiens ir viens no pamata pīlāriem, kas ļauj cilvēka organismam dzīvot un pilnvērtīgi funkcionēt. Bet vai arī neēšana un uztura ierobežojumi savu reizi un noteiktās devās var nākt veselībai par labu?

Baltic Restaurants Latvia pastiprinās piegādātāju auditēšanu

SIA Baltic Restaurants Latvija (BRL) pastiprinās pārtikas produktu piegādātāju un produkcijas ražotāju auditu, portāls Diena.lv uzzināja uzņēmumā. Turpmāk pārtikas piegādātāju piedāvātie produkti tiks ne tikai pārbaudīti pēc organoleptiskiem kvalitātes rādītājiem, bet tiks arī veiktas sistemātiskas mikrobioloģisko rādītāju pārbaudes, izmantojot sertificētas laboratorijas pakalpojumus.

Ko mums stāsta vēders?

Vēdera darbības traucējumi ir signāls gan uztura, gan dzīvesveida pārvērtēšanai.

Cik kaloriju dienā būtu jāapēd?

Lai gan cilvēku nepieciešamība pēc ik dienu uzņemamajām kilokalorijām (kcal) atšķiras atkarībā no vecuma, dzimuma, auguma un fiziskās slodzes, vadīšanās pēc vispārējām kaloriju normām var būt pirmais solis, ar ko sākt, ja ir vēlme nomest svaru, raksta portāls Goodhousekeeping.com.

Uztura speciāliste: Neēst pēc sešiem – tā ir sevis un ķermeņa mocīšana

Ziemas sezonas aktualitāte saistībā ar ēdiena baudīšanu, šķiet, ir gadumijas svētki, kad bagātīgie svinību galdi nereti beidzas ar pārēšanos. Tiesa, līdz tai tradicionāli spējam nokļūt arī jebkuros citos svētkos, jo paradums svinības = daudz ēdiena ir dziļi iesakņojies. Tāpat liekas, ka mūsdienu sabiedrībā arī ikdienā mēdzam apēst vairāk, nekā organismam būtu nepieciešams, tāpēc Sveiks un vesels sarunā ar uztura speciālisti Evu Kataju pievēršas ne tik daudz tam, KO ēst, cik tam, KĀ ēst. Viņa gan uzreiz norāda, ka noteikumi par optimālo porciju lielumu un sastāvu, maltīšu reizēm u. tml. nevar būt kā akmenī iecirsti, jo jāņem vērā katra cilvēka individualitāte – mēs cits no cita ļoti atšķiramies, sākot no ķermeņa uzbūves, reakcijām uz stresu un beidzot ar fizisko aktivitāti un dzīvesveidu.

Ēdiena izšķērdētāji

Kamēr gandrīz 800 miljoni pasaules iedzīvotāju cīnās par katru maltīti, tikmēr citi ik gadu atkritumos izmet pārtikas daudzumu, ar ko pietiktu, lai pabarotu visus badacietējus.