Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 24. februāris
Diāna, Dina, Dins

Andris Poga: Atbildība tikai palielinās

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
oga
o
vaja dirigenta slupsti
Negatīvs
N
Un runājot par Lielās Ģildes flīģeli nekad nevajag aizmirst, ka Valsts Prezidenta kanceleja priekš Rīgas pils gatavojas pirks 100.000 vērtu flīģeli. Vai tad nevarēja šo flīģeli nopirkt priekš Lielās Ģildes un Lielās Ģildes veco flīģeli atdot Rīgas pilij. Vai vēl labāk, lai jaunais flīģelis stāv Ģildē un tajās retajās reizēs, kad to vajag pilī, uz pili to var aizvest. Un prezidenta pāris laikam taču bija LNSO patroni...
Izskatās, ka
I
mūzikas kritika Latvijā ir tikpat politizēta, kā daudzi citi kultūras jautājumi. Tikko kādu kritizēsi, būs bars ienaidnieku, kas tevi izdzīvos...Lūsiņas kundze to pareizi uztvērusi jau no paša atmodas sākuma. Turangulila ir skaists sapnis. Reiz to jau dzirdējām operā ar Normundu Šnē kā diriģentu. Tas bija lieliski! Rahmaņinova interpretācija krievu mūzikas tradīcijās ir Latvijā beigusies, kopš vairs nav Dauges, Kalniņa, Zosta u.c. kuri lieliski to iemācīja. Vestarda 3. koncerts bija ātrs, skaļš, bez "krievu dvēseles", kas viņam nav. Pietiek pakalusīties krievu izpildītājus, lai saprastu, ka tagad galvenais ir atdzīvināt zaudēto izpratni par Rahmaņinovu, nevis meklēt mūsdienīgu interpretāciju...
seskis
s
nu nezinu gan.. diriģents viņš ir švaks. bet ar lielu reklāmu var arī iestāstīt, ka ir princis
s
s
Mūzikas kritikas viens no uzdevumiem ir arī veicināt mūzikas uztveri. Ja nu ar kritiku Latvijā ir bēdīgi, varbūt ir vērts iet uz meistarklasēm? Kāds zina, kā Latvijas Mūzikas akadēmija notiek meistarklases un vai tur var iet cilvēks no malas? Youtube ir redzēts, ka parasti viespasniedzējs publiski klausās un diskutē viena vai vairāku studentu izpildījumu, bet auditorijā var būt arī citi klausītaji, studenti, interesenti, utt. Varbūt tas tā ir arī Latvijā?
s
s
Lieliska intervija. Ar mūzikas kritiku šeit ir bēdīgi, tad nu labi noder sarunas ar pašiem mūziķiem. LNSO var runāt par divām problēmām. Pirmkārt tas ir repertuārs. Ļoti maz mūsdienu mūzikas, ja atskaita latviešu mūziku, tad gandrīz nekā nav. Šajā sezonā bija prieks par Glāsa čellkoncertu, bet kaut ko līdzīgu vairāk neatrast. Vai tiešām līdzās daudziem krievu mūzikas atskaņojumiem nevar paskatīties, vai mūsdienu krievu kultūrā ir kāds cienīgas Šostakoviča un Šnitkes darbu turpinātājs. Vai tiešām Baltijas simfonisko orķestru festivālā nevarēja atrast vairāk vietas mūsdienu baltiešu komponistiem un varbūt Skandināvu mūzikai. Kāpēc nav mūsdienu simfoniju, kaut vai P. Norgarda darbi? Protams, tāda mūzika prasa īpašu darbu, bet tas ir arī interesanti gan izpildītājiem, gan klausītājiem. Otra problēma ir biļešu cenu politika. Vidējās klases biļetes 15-25 EUR ir padārgas, sevišķi, ja iet divi. Sinfonietta Rīga saviem koncertiem studentiem dod 50% atlaidi, LNSO tikai 25-30%. Vai nevarēja vairāk? Jācer, ka jaunā koncertzāle biļešu cenas mazinās.
s
s
Diemžēl bēdīgs turpinājums. Arī Sinfonietta Rīga rudens koncertos sola spēlēt tikai veco mūziku.
  • 2
  • 0
Juhans
J
Poga izgrieza Šīšonim pogas.
Juhanam< Jens
J
Bet, kur Rubiķis palika? Ka tas abiem nepiešuj bārdu, ko Tu saki?
  • 4
  • 2

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja