Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus

Zuzānu kolekcijas izstādes recenzija. Muzejs muzejā

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Ko nozīmē "seksistiskākie darbi"? Un - vienai izstādei veseli ČETRI kuratori, kuriem pa visiem četriem kopā nekas labāks neiznāca kā viena "infantīla" interpretācija?
...
.
To jau neviens nepasaka vai tās bija šo 4 kuratoru idejas vai gleznu īpašnieks skatījums uz savu kolekciju.
  • 1
  • 0
Kei
K
Skaidrs kāpēc Alfors un Admirāļu klubs to vien dara kā ievieš soda sistēmas darbiniekiem, lai var novilkt no tā jau smieklīgās algas. Jo top taču Zuzeums.
Zane
Z
Es pēc izstādes nosaukuma biju sapratusi, ka tai ir saistība ar veikaliem "Top"! Ļoti labi veikali! Bet tagad izrādās, ka kaut kādi Zuzāni!
RE
R
Tas ir incanti. Vai tad cena neatspoguļo vērtību? Vai mākslas darba cena neatspoguļo tā vērtību? Vai cilvēka darba alga neparāda viņa darba īsto vērtību? Vai tad tirgus nav visu lietu mērs?
w
w
iz Zuzāna intervijas žurnālā "Ir": "Mūsu kolekcijā ir, piemēram, ir brīnišķīgas mākslinieces Lidijas Auzas darbi. Pielīdzinu viņu Jānim Pauļukam. Taču Auzas darbiem nav cenas! Atšķirībā no Pauļuka. "
  • 2
  • 0
RE
R
Bet kopumā Latvijas izstāžu vidē ĀRKĀRTĪGI pietrūks pasaules mākslas. Vieni un tie paši mākslinieki cirkulē vienās un tajās pašās izstādēs. Arī Zuzānu izstādē bija gleznas, kas ne reizi vien bija skatāms iepriekšēja gada citās izstādēs šeit pat Latvijā. Bet kas pēdēja gada laika ir bijis no pasaules mākslas Latvijā? Vācija, Krievijas 19./20. gs, Prado izlase, senā Ķīna. Nekas vairāk. Bet LNMM vajadzētu gādāt par to, lai pastāvīgi kādā no izstāžu zālēm but pieejam kāda tematiskā ārzemju mākslas - senās vai musdienu - izstāde. Būtu taču tik interesanti uzzināt, kas notiek Zviedrijā, Portugālē, Argentīnā, Ķīnā, Jaunzēlandē. Ļoti, ļoti vajag pasaules, ārzemju mākslu.
w
w
par ārzemju mākslu atbild Rīgas birža. Un Prado atvešana uz Rīgu cik izmaksāja.. un notika pateicoties mecenātiem- Borisam un Inārai Tetereviem. mūsdienu ārzemju māksla bieži ir kim?, tagad Survival Kit būs
  • 5
  • 0
RE
R
Anonīmajā recenzijā netika pieminēts galvenais kolekciju veidošanas kritērijs - protami, kolekcija kā art banking, kā investīciju veids. Tātad, kolekciju veido pēc tā, cik vērta tā būs nākotnē. Un tieši tāpēc laikam vajadzēja šo izstādi veidot kā ilustrāciju tam, kā notiek mākslas darbu atlase pēc investīciju izvietošanas principiem. Vienā investīciju grozā ir vecmeistari, citā - perspektīvi jaunie mākslinieki. Un protams, tad ir arī tāds mazs groziņš, kuru nosaka personīgās preferences un vēlme intuitīvi eksperimentēt ar ieguldījumiem. Tā izstādē sanāktu ļoti pamācoša un godīga.
:)
:
Pašlaik viņam ir nauda un neko pārdot nevajag, tāpēc arī nepārdod. Bet tā atlase ir tieši tāda, no visa pa druskai un pirkt to, kas nu tur ir pieejams.
  • 0
  • 0
w
w
ja ko nejaucu, tad Zuzāns kādā intervijā teica, ka viņš mākslu uztver kā mākslu un tādēļ to kolekcionē, nevis kā investīciju. Viņš nepārdod iegādātos darbus un nav investīciju kolekcionārs, tādēļ šo izstādi pēc tādiem kritērijiem nevarētu izveidot
  • 4
  • 0
w
w
itkā visam piekrītu, taču, apskatot ekspozīciju, viss nelikās tik briesmīgi. Pieļauju, ka ir ļoti grūti vienā telpā salikt tik daudz un dažādas gleznas, lai skatītājam nezustu interese tās apskatīt + viņš katrā darbā gribētu iedziļināties un meklēt tā domu. Lai darbā iedziļinātos būtu jābūt daudz vairāk brīvai vietai apkārt katram darbam, bet to neļauj telpas lielums. Kā arī diezgan ātri cilvēks nogurtu no iedziļināšanās tik daudzos darbos. Tad jānāk vairākas reizes. Droši vien būtu ideāli, ja pie katra darba būtu iespējams iepazīties ar darba ideju vai tā tapšanas laika posma raksturojumu, ar kā palīdzību tad skatītājs varētu darbu šķetināt tālāk un uztvert nopietnāk par "stilīgākie darbi". Par emoji - es arī nesaprotu, kādēļ mākslas darbi bija jāizķēmo, saprastu, ja būtu piespraude ar darba attēlu, bet šis droši vien tendēts, lai mākslā ievilktu jaunāko paaudzi
Jānis Pipars
J
Kas tad ir autors šai recenzijai?
w
w
no vienas puses mani arī tas interesē, bet tai pat laikā nesenā diskusijā par mākslas kritiku tika izteikta doma, ka Latvijā neslavinošu kritiku kritiķi negrib rakstīt, jo bijuši precendenti, kad galerijas/autori/mākslinieki to uztver jūtīgi un pēc tam nevēlas ar kritiķi sadarboties, bet Latvijā viss ir mazs un kritiķis darbojas arī citās ar mākslu saistītās sfērās (lai izdzīvotu) un tad šī izteiktā godīgā kritika sāk kaitēt viņam atrast darbu.. Tā ka manuprāt, labāk lai ir godīga kritika, kaut vai anonīma
  • 7
  • 0

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mantojumu lietas(3)

Ārdītāji un atjaunotāji var nebūt pretinieki. Iespējams, vieni bez otriem nemaz nepastāvētu.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja