Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Četri ego, spēles un nespēja mīlēt

Dailes teātrī – attiecību drāma Kam no Vilka kundzes bail?

Noteikti priekšstati pavada gandrīz jebkuru lugu, kas reiz jau iestudēta, un par Edvarda Olbija attiecību drāmu Kas baidās no Virdžīnijas Vulfas?, kura sarakstīta 1962. gadā un saņēmusi Tonija balvu kā gada labākā luga, noteikti ir daudz un dažādu viedokļu. Jo īpaši tāpēc, ka drīz pēc tam – 1966. gadā – lugas melnbaltā ekranizācija ar Elizabeti Teilori galvenajā lomā ieguva piecas Oskara balvas. Izrāde uz lielākām vai mazākām skatuvēm dzīvo arī šajā gadsimtā un tepat Latvijā. "Zinu, ka Liepājā Dzintra Klētniece bija iestudējusi šo lugu, tad Regnārs Vaivars Nacionālajā teātrī," uzskaita aktrise Agnese Zeltiņa. Tās viņa nav redzējusi, bet oskaroto filmu gan. Pavasarī Londonā esot, A. Zeltiņa noskatījusies arī izcilu lugas iestudējumu Harolda Pintera teātrī. Bet nu jaunais režisors Toms Treinis Kam no Vilka kundzes bail? iestudējis kā savu debiju Dailes teātrī –  vakar, 10. oktobrī, Kamerzālē radošo meklējumu cikla Brīvā skatuve ietvaros notika tās pirmizrāde. Jauniestudējumā Agnese Zeltiņa būs Martas lomā, Džordža loma uzticēta Ivaram Auziņam, Elīna Avotiņa atveidos Dārgumu, bet Andris Bulis – Niku.

"Visi līdzšinējie iestudējumi atšķirībā no mūsējā ir klasiski, kad attiecību kolīzijas veidojas viesistabā," stāsta A. Zeltiņa, uzsverot, ka Dailes teātrī tapusī versija nebūs tradicionāla. "Stāsts gan paliek nemainīgs – par attiecībām, sakāpinātām emocijām, mīlestību, vientulību, nākamību."

Martas un Džordža laulība ir uz sabrukuma robežas. Pazemojošos pārmetumos un agresīvā izsmieklā atklājas viss attiecību rūgtums un pieviltās cerības, kad viņi satiekas ar gados jaunāku pāri – Niku un Dārgumu. Taču nav jau tā, ka arī šajās attiecībās viss būtu ideāli. "Sagraujot pašu izlolotās ilūzijas un atgriežoties pie sāpīgi neērtās realitātes, viņiem visiem kopā jāpārdzīvo šī nakts un eksorcisma rituālā jāizdzen no sevis dziļi slēptie dēmoni. Bet mums nebūs reālpsiholoģiskais teātris," saka A. Zeltiņa. "Tiks izmantotas dažādas nosacītības un absurdi paņēmieni. Gan kostīmos, gan scenogrāfijā (izrādes māksliniece ir Pamela Butāne) režisoram ir izdevies svaigs skats uz leģendāro lugu. Izrādei nav noteikta laika un vietas."

Aktrise meklē vārdus, lai noformulētu kādu no izrādes vēstījumiem, jo to ir daudz. "Šie divi pāri visu izrādes laiku spēlē spēles, kurās noteikumi tiek izdomāti spēles gaitā. Katram no četrotnes ir savas metodes un motīvi. Četri ego un četras gribas tiek parādītas ļoti koncentrētā veidā. Nespēja mīlēt sevi un līdz ar to partneri – tas ir tik mūsdienīgi. Izskanēs arī novecošanas un vecuma tēma," A. Zeltiņa ieskicē. Bet jautājums "Kam no Vilka kundzes bail?" ir retorisks. Tas tiek uzdots Martai, un atbilde ir... "Lugas pēdējos divos teikumos," teic A. Zeltiņa.

Tuvākās Kam no Vilka kundzes bail? izrādes Dailes teātrī – 18. un 28. oktobrī.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Diena jautā

Cik partijas vai partiju apvienības, tavuprāt, tiks nākamajā Saeimā?

Kopā nobalsojuši: 6

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Nākamvasar Rīgā uzstāsies Eds Šīrans

Nākamās vasaras vidū, 12.jūlijā, ne tikai Latvijas, bet arī kaimiņvalstu mūzikas mīļotāju ceļi vedīs uz Rīgu, Lucavsalu, kur notiks vienīgais popmūzikas izpildītāja Eda Šīrana koncerts Baltijas va...

Vai radīt savu patiesību un tai noticēt

Cenšos paturēt prātā lielāko no gudrībām – apzināties savu nezināšanu un apzināties sava prāta robežas, uzsver māksliniece Anna Salmane, kura ir atgriezusies Latvijas mākslas apritē. Viņas dar...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja