Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +21 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 29. aprīlis
Raimonds, Laine, Vilnis

OCTA mēslu piekabei

Pārprotams virsraksts ziņai, ko otrdien izplatīja Finanšu ministrija un ko, paļaujoties uz avota kompetenci, automātiski pārpublicēja mediji, pamatīgi satraucis transporta līdzekļu īpašniekus it visā Latvijā un jo īpaši zemniekus, kuru krājumā mēdz būt arī ilgstoši vai uz publiskiem ceļiem nelietoti braucamie.

Proti, pēc tam, kad valdība bija akceptējusi grozījumu projektu Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā (par to pieņemšanu vēl jālemj Saeimai), Finanšu ministrijas interneta lapā parādījās ziņa ar virsrakstu "Turpmāk OCTA iegādājama arī gadījumā, ja transportlīdzekli neizmanto ceļu satiksmē". Tikai, iedziļinoties grozījumu būtībā, atklājas, kas ar to domāts – ka OCTA jāattiecas arī uz avārijām, kas notikušas, transportam atrodoties uz lauka vai, piemēram, fermā.

Finanšu ministrija nu steidz kļūmīgo formulējumu labot, vēstīdama, ka nebūs jāapdrošina mašīna, kas stāv garāžā vai sētmalē, ja tā netiek izmantota, taču atkal – kur sākas un kur beidzas izmantošana? Tāpat diskutabls jautājums, vai, piemēram, tikai mēslu vešanai no fermas lietotai traktora piekabei būtu nepieciešama OCTA un vai tāda būtu nepieciešama, ja uz savas privātās zemes (varbūt pat norobežotā teritorijā) kāds vizinās ar citur nelietojamu braucamrīku? Vai prasībai pēc apdrošināšanas jāstājas spēkā pat tad, ja, izvedot no šķūņa "simts gadu" nelietotu piekabi (arī uz to kā transporta līdzekli attiecas šie grozījumi likumā), apskrāpējas vārti? Un ar ko piekabe šajā gadījumā "privileģētāka", piemēram, par mēslu ķerru? Arī ar tādu taču iespējams nejauši apskādēt kaut vai lauku saimniecības pagalmā iebraukušu pastnieka auto vai divriteni. Varbūt tad esam konsekventi un ar likumu nosakām, ka civiltiesiski apdrošināma jebkāda cilvēka darbība, no kuras kāds (teorētiski) var ciest? Un ne tikai cilvēka, bet arī viņa lopiņu, suni, kaķi un kāmīti ieskaitot? Un varbūt arī pārējā īpašuma vai lietoto priekšmetu iespējamā kaitējuma riski, jo, mazums, kāds ciemiņš ar ozola zīli var dabūt pa galvu, stāvot zem jums piederoša koka? Pārspīlēti, teiksiet? Manuprāt, ne mazāk kā prasība apdrošināt transporta, ko ceļu satiksmē nelieto, varbūtējo skādi kādai trešajai personai. Ja tiešām ir tādi atsevišķi gadījumi, kad ar "vecu lūzni" kāds lauka vidū nodara kaitējumu citam, atlīdzību par nodarīto taču var piedzīt caur tiesu, kāpēc izņēmumu dēļ jārada vispārēji apgrūtinājumi?

Cita lieta, ka satiksmē lietota transporta visa veida apdrošināšanai gan būtu jābūt spēkā arī tad, ja tie avarē ārpus ceļu satiksmes.

Top komentāri

?
?
Kāpēc vispār ir jāapdrošina piekabe? Kurš ir lobējis OCTA likumu? Piekabe pati nebrauc. To kāds velk. Traktors vai auto ir ar OCTA. To vada kāds konkrēts vadītājs. Tad, ja ar piekabes stūri aizķer pastnieka auto, tad kurš ir vainīgs? Piekabe, traktors vai vadītājs? Jāapdrošina būtu nevis dzelžu OCTA, bet katra konkrētā vadītāja OCA (civiltiesiskā atbildība) un neatkarīgi uz ceļa vai pagalmā. Tas disciplinētu. Visus.
Zinošais
Z
Tā jau ir acīmredzama tendence, kurā attīstās ES un Latvijā kā tās sastāvdaļa - ierēdniecības vara, kurus vada loģika "ka tik kaut kas nenotiek un visām problēmsituācijām jābūt aprakstītām regulējumos" ! Tā nu rodas regulējumi par jebko kas kādam ienāk prātā !
TrollisJT
T
Romāns ne vārda neieminējās par Briseles lomu aprakstītajā skandalozajā notikumā. Ja pareizi sapratu... mēs ejam uz to, ka visi valsts iedzīvotāji tiek piespiesti apdrošināt savu civiltiesisko atbildību... jo katram kaut kas var gadīties. Ja Brisele tā nolems, tad tā arī būs. Starp citu, te pat ir kaut kāda loģika.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē