Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +6 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 20. aprīlis
Mirta, Ziedīte

Vaimanas ietekmi nedod

Sociālo tīklu, piemēram, Facebook.com, Twitter un citu, lomu nevajadzētu novērtēt par zemu, jo sociālie tīkli kļuvuši par būtisku platformu, kuru gan privātpersonas, gan uzņēmumi, gan politiskie spēki izmanto savas popularitātes spodrināšanai. Šādu atziņu pēdējā laikā aizvien biežāk pauž sabiedrisko attiecību speciālisti un citi eksperti, norādot arī, ka būtu nopietni jāizvērtē tā dēvētie influenceri – sociālo tīklu vides viedokļu līderi. Jau tiek atzīts, ka būt par influenceru – tā ir profesija, kam nepieciešami savi ētikas standarti, un svarīgi, lai tiktu norādīts, kad influenceri nevis brīvprātīgi pauž savu privāto redzējumu, bet centīgi "atstrādā" gūto finansiālo labumu.

Taču jautājums par ietekmes veidošanu sociālajos tīklos ir sazarotāks nekā tikai diskusija par influenceru ētiku. Saistībā ar sociālajiem tīkliem būtu jādiskutē par mūžam aktuālo tēmu, kā neiekrist nagos manipulatoriem, kuri izmanto visus pieejamos līdzekļus, lai panāktu, ka citi, kā mēdz teikt, dancotu pēc viņu stabules. Manipulators šī jēdziena plašākajā nozīmē var būt gan uzņēmums, gan politisks spēks, gan privātpersona – ikviens, kas histēriski vēlas gūt ietekmi, uzspiest savu viedokli un panākt, lai citi nekritiski viņam sekotu gan sociālajos tīklos, gan reālajā dzīvē. 

Te vērts atcerēties, ka tiem, kuri cenšas manipulēt ar citiem, patīk izmantot pamīšus trīs saziņas stilus –  pirmais stils ir ass, kategorisks, agresīvs un augstprātīgs, otrais – iežēlinošs, bet trešais, kas parasti tiek pielietots, ja nenostrādā pirmie divi stili, ir pieglaimīgais komunikācijas stils, ko sarunu valodā dēvē vienkārši par pielīšanu. Šādi manipulatori, kas mēdz būt brīžiem asi un augstprātīgi, brīžiem iežēlinoši un vaimanājoši un brīžiem pieglaimīgi, ikvienam var gadīties radinieku, paziņu un sadarbības partneru lokā. Par laimi, atjautīgi cilvēki parasti manipulatorus ātri atšifrē un cenšas no viņiem distancēties, bet, ja tas nav iespējams, tad vienkārši manipulatorus neuztver nopietni. 

Taču svarīgi apzināties, ka manipulēšanas taktika tiek izmantota arī sociālajos tīklos, un šo taktiku lieto gan privātpersonas, gan biznesa zīmoli, gan arī politiskie grupējumi – it īpaši, tuvojoties vēlēšanām.

Par mūsu valsts sabiedrības intelektuālo briedumu noteikti liecinātu tas, ja patiesu ietekmi iegūtu un par influenceriem šī jēdziena plašākajā nozīmē kļūtu tie cilvēki, uzņēmumi un politiskie spēki, kuri iztiek bez augstprātības, žēlabām un glaimiem, bet mierīgi paziņo, kādi ir viņu uzskati un lēmumi, un piesaista tādus sekotājus, kuriem pašiem šādi uzskati un lēmumi šķiet tuvi un saprotami.

Top komentāri

Pravietisnejaukais
P
In tikai viens "influencers", kurš pilnībā atbilst šeit minētajiem uzstādījumiem - Tas ir Jēzus Kristus no Nācaretes.
trusis nejaukais
t
probleema jau saknee ir tajaa, ka lai ieguutu popularitaati ir jaarunaa nevis to ko patiesiibaa domaa bet to, ko veelas dzirdeet adresaati, paraleeli ierobezhojumiem, ko nosaka satura piegaadaataajs. attieciigi sho sociaalo tiiklu informaacijas modeli kas balstaas uz "laikiem" kaa patiesas informaacijas kanaalu jau var norakstiit pashaa saknee. Un vispaar sociaalos tiiklus paarnjem agresiivi leftisti, jo vinji var izgaazt savu zhulti uz citaadi domaajoshiem un neriskeet paarkaapt vadliinijas, jo taas nosaka taadi pashi leftisti.
<
&
Nevajag aizmirst idiotus. Tie Twitterī visvairāk.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē