Ir daudz runāts un diskutēts par situāciju ap dzelzceļa projektu Rail Baltica, taču aizvien tā īsti nav skaidrs, kā un kādā apjomā šis projekts tiks realizēts. Kāds ir pašreizējais statuss? Teiksim tā – valdības restarta procesā iepriekšējo satiksmes ministru Kasparu Briškenu pēc daudzajiem skaļajiem notikumiem ap projektu atlaida no amata, un šobrīd viss kaut kā ir noklusis.
Man vislielākais izbrīns no tā visa ir par to, ka šis ir valsts vēsturē lielākais investīciju projekts, nav bijis neviena cita šāda – miljardos rēķināma – mēroga projekta, un tas skars jebkuru sabiedrības locekli, jebkuru uzņēmumu, jebko Latvijā, turklāt ne tikai mūsu paaudzē, bet paaudzēs uz priekšu. Tas, kādu valsts pārvaldes uzmanību mēs pievēršam šim projektam, ir fundamentāli svarīgi. Tāpēc nespēju vienkārši iedomāties, ka tas izzūd no dienaskārtības. Jo mēs labi saprotam – šis valdības restarts ļoti lielā mērā bija balstīts uz nespēju tikt galā ar Rail Baltica jautājumu, no kā radās visas valdības paralīze, jo netika pieņemti lēmumi. Nu tad Briškens bija šis vainīgais, ko nomainīja. Kas ir šobrīd mainījies? Nekas, ir tikai vēl trakāk, jo valdības 4×4 restarta plānā pat neatradīsiet nevienu vārdu par Rail Baltica.
Rail Baltica kontekstā aprīlī Saeimas komisijas sēdē Satiksmes ministrijas pārstāvji stāstīja, ka militārā konflikta gadījumā pa Rail Baltica dzelzceļa līniju varētu transportēt 100 000 iedzīvotāju dienā. Tas ir apjomīgs skaitlis. Bet cik tas ir reāli, ņemot vērā
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 7. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60