Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies

Ķīnas ekonomika

Ķīnas loma aizvien pieaug

Šovasar Ķīnas plašsaziņas līdzekļi, atsaucoties uz valsts enerģētikas giganta CNPC sniegtajiem datiem, ziņoja, ka šī Āzijas lielvalsts kļuvusi par pasaulē lielāko gāzes importētāju.

Ķīna paredz lēnāku ekonomikas izaugsmi un palielina izdevumus aizsardzībai

Ķīnā svētdien, 5.martā, sācies gadskārtējais Nacionālais Tautas kongress. Informējot par gada laikā paveikto un nākotnes plāniem, Komunistiskās partijas vadība paziņojusi, ka valsts ekonomiskā izaugsme nedaudz samazinās, bet izdevumi militārajai jomai palielināsies, ziņo Latvijas Radio 1.

Latvijai vajadzēs jaunus loģistikas centrus darbam ar Ķīnas kravām

Latvijai, kļūstot par jaunā Ķīnas un Eiropas projekta Zīda ceļš dalībnieci, aizvien aktuālāks kļūst jautājums par jauniem intermodāliem loģistikas centriem, kuros varētu pārkraut un arī komplektēt no Ķīnas nākušās kravas un tālāk tās nogādāt citās Eiropas valstīs. Pašlaik reālākie projekti ir Rail Baltica intermodālais loģistikas centrs Saulkalnē Salaspils novadā un Cargo centrs Jelgavā. Par pēdējo jau parakstīts nodomu protokols ar Ķīnas investoru, un centrs varētu sākt darboties 2020. gadā. Savukārt par Rail Baltica loģistikas centru vēl notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, tāpēc projekts varētu tikt īstenots un pabeigts tikai pēc 2020. gada.

Ķīna un tirgus ekonomikas statuss

Nedēļas nogalē, 11. decembrī, aprit tieši 15 gadu, kopš pasaules patlaban nomināli otra lielākā, bet lielākā pēc pirktspējas paritātes ekonomika Ķīna pievienojās Pasaules Tirdzniecības organizācijai (PTO) un kļuva par organizācijas 143. dalībvalsti. Vienlaikus iestāšanās PTO brīdī Ķīnai tika solīts, ka pēc 15 gadiem tā saņems pilnvērtīgas tirgus ekonomikas statusu, un tagad ir pienācis laiks, kad pārējai pasaulei, ieskaitot Eiropas Savienību (ES), jāizšķiras, uzskatīt vai neuzskatīt Ķīnu par valsti ar tirgus ekonomiku.

Bizness ar Ķīnu: Izaicinājums "piepakot" regulāru kravu reisu

Ķīnas lielā ekonomiskā nozīme mūsdienu pasaulē ir kļuvusi par aksiomu, tomēr, ņemot vērā objektīvus iemeslus, Latvijas panākumi šajā virzienā ir bijuši pieticīgi. Kāpēc tā un kādas ir iespējas situāciju mainīt pozitīvā virzienā, Mārim Zanderam raksturo Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Ķīnas akciju tirgus biedē pasauli

Straujš Ķīnas akciju tirgus kāpums sākās pagājušā gada nogalē, kad Ķīnas Tautas banka (valsts centrālā finanšu iestāde) pirmoreiz vairāk nekā divos gados samazināja bāzes procentu likmi. Tāpat pagājušā gada nogalē sāka darbu vienota Honkongas un Šanhajas biržu tirdzniecības platforma, sekmējot akciju tirdzniecības apjomu pieaugumu, ceturtdien lasāms avīzē Diena.

Ķīnas valdība sola liberalizēt ekonomiku

Ķīnas jaunā vadība ir izvirzījusi mērķi veikt nozīmīgas reformas, lai pasaules otra lielākā ekonomika arī turpmāk spētu noturēt augstos izaugsmes tempus, kas tika piedzīvoti iepriekšējā desmitgadē. Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpins sola, ka nākotnē lielāku lomu piešķirs brīvajam tirgum, tomēr joprojām galvenā ietekme valsts ekonomikā būs Komunistiskajai partijai (ĶKP), kas kontrolē nozīmīgākos tautsaimniecības sektorus, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Ķīnas vēstnieks apbrīno Latvijas sabiedrisko transportu

"Mēs Ķīnā nopietni attīstām sabiedrisko transportu. Šajā jomā mēs daudz ko varam mācīties no Latvijas. Man ļoti patīk Latvijas sabiedriskais transports," intervijā laikrakstam Diena sacījis Ķīnas vēstnieks Latvijā Hu Ješuņs.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide