Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Piektdiena, 26. aprīlis
Rūsiņš, Sandris, Alīna

Dziesmu svētku vizuālās identitātes veidošanā uzvar ideja Skaņu vijums vainagā

Šonedēļ noslēdzās iepirkumu konkurss par nākamo Dziesmu svētku vizuālās identitātes risinājumu, kurā starp trīspadsmit pieteikumiem par labāko trīs neatkarīgās ekspertu grupas atzina SIA Brandbox ideju Skaņu vijums vainagā, informē Kultūrizglītības un nemateriālā mantojuma centra (KNMC) pārstāve Inga Bika.

Šodien Kultūrizglītības un nemateriālā mantojuma centrā notika preses konference, kurā konkursa uzvarētāji – idejas autors Gatis Mūrnieks, dizaina aģentūras BrandBox projektu vadītājs Ģirts Strumpmanis un māksliniece Linda Jākobsone prezentēja savu piedāvājumu XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku vizuālās identitātes izveidei."Esam ļoti saviļņoti, ka mums uzticēts tik atbildīgs uzdevums," uzsver idejas Skaņu vijums vainagā autors Gatis Mūrnieks. "Lai Dziesmu un deju svētkiem un to vizuālajai identitātei piesaistītu iespējami vairāk cilvēku, zīmes radīšanas process jāpadara atvērts un katram indivīdam personīgs. Mūsu piedāvātā risinājuma attīstība ir "vainags" kā gaismas un saules simbols un "vainaga pīšana" kā radīšanas process,” savu ideju skaidro Mūrnieks.

"Lai zīmes radīšana un izplatīšana būtu pieejama neierobežotam cilvēku skaitam, mēs piedāvājām izmantot ģeneratīvo logo un aicinām katru Latvijas iedzīvotāju radīt savu Dziesmu un deju svētku logo - nopīt savu Dziesmu un deju svētku vainagu, pēc izvēles nodziedot kādu no piedāvātajām Līgo tautasdziesmām. Ikviens varēs radīt savu Dziesmu un deju svētku zīmi – dziedot, spēlējot, mūzikas instrumentu, ritmā sitot plaukstas vai jebkādi citādi radoši izpaužoties, lai tautas dziesmas pavadījumā radītu skaņu. No tās īpaši izstrādāts datora algoritms "sapīs" lietotājam unikālu vainagu," stāsta Brandbox pārstāvji kopā ar idejas autoru.

Piedāvājumam Skaņu vijums vainagā tika iesniegtas vienas idejas trīs variācijas, no kurām eksperti izvēlējās vērtēt divas. Jau tuvākajā laikā Dziesmu un deju svētku Mākslinieciskā padome izskatīs un apstiprinās no piedāvātajiem risinājumiem vienu ģeneratīvo zīmi Skaņu vijums vainagā.

Nākamo Dziesmu svētku galvenais režisors Uģis Brikmanis preses konferencē uzsvēra, ka "uzvarētāji noķēruši sajūtu, ka laikmets mainās, bet tradīcija jāsaglabā. Arī jaunā paaudze sirdī nes to pašu sajūtu, kas vienos nākamos Dziesmu svētkus – Gaisma līgo Latvijā!"

Zīmolvede Inese Apse-Apsīte par ģeneratīvā logo ideju saka: "Vārda "zīmols" skaidrojums ir piederības zīme, un šīs idejas pamatā ir vēlme iesaistīt ikvienu. Nākamo svētku zīmes tapšanā kopības sajūtu gūs ne tikai svētku dalībnieki, bet ikkatrs, kurš vēlēsies būt svētku tradīcijas daļa."

"Apzinoties Dziesmu un deju svētku plašo un dažādo auditoriju, svarīgi, lai svētku zīme uzrunātu ikvienu. Šīs zīmes vizuālajā risinājumā jūtamas saknes etnogrāfijā, turklāt tās tapšana uzrunās arī jauno paaudzi, jo piedāvā radoši izmantot jaunās informācijas tehnoloģijas," preses konferencē uzsvēra Mazsalacas novada Kultūras centra vadītāja Dace Jurka.

KNMC iepirkumu XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku vizuālās identitātes māksliniecisks risinājums izsludināja 2012. gada 21. septembrī.

Galvenās prasība meklējot Dziesmu svētkiem piemērotāko zīmi bija tās sasaiste ar svētkus vienojošajiem vārdiem Gaisma līgo Latvijā, zīmes spēja uzrunāt dažādas auditorijas un tās pielietojamība dažādos mērogos un formātos, veidojot svētku korporatīvo stilu.

Konkursā tika saņemti trīspadsmit pieteikumi. Iesniegtos darbus vērtēja trīs neatkarīgas ekspertu grupas. Savu viedokli pauda Dziesmu un deju svētku Mākslinieciskās padomes pārstāvji – Māris Sirmais, Dace Jurka un Dagnija Ramane, 2013. gada svētku galvenais režisors Uģis Brikmanis un galvenais mākslinieks Ivars Mailītis, ekspertu komisija – zīmolvede Inese Apse-Apsīte, arhitekte un izstāžu kuratore Ieva Zībārte, kā arī Latvijas Institūta vadītāja Karīna Pētersone. Tāpat pieteikumus vērtēja Valsts izglītības satura centra interešu izglītības un tālākizglītības departamenta direktore, Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku izpilddirektore Agra Bērziņa, UNESCO Latvijas nacionālās komisijas pārstāvji un starptautiskā ekspertu komisija - Dziesmu svētku rīkotāji no Lietuvas un Igaunijas.

Visās ekspertu grupās izteikts līderis bija dizaina aģentūras BrandBox piedāvājums.

2012. gada 12. novembrī Dziesmu svētku rīkotājs Kultūrizglītības un nemateriālā mantojuma centrs izsludināja iepirkumu par 2013. gada svētku komunikācijas nodrošināšanu. Tas ir slēgts konkurss, kurš norisināsies 2 daļās. Pirmajā daļā atbilstoši kritērijiem tiks atlasīti pretendenti, kas var apliecināt gan pieredzi, gan profesionalitāti. Pieteikumus kandidātu atlases konkursā var iesniegt līdz 2012. gada 23.novembrim plkst. 12:00. Konkursa otrajā daļā atlasītajiem kandidātiem tiks nosūtīts detalizēts iepirkumu konkursa nolikums ar tehnisko specifikāciju un darba uzdevumiem. Arī nākamā konkursa vērtēšanai tiks piesaistīti neatkarīgi eksperti no Latvijas un ārvalstīm.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja