Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +3 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 20. aprīlis
Mirta, Ziedīte

Filmas Pelnu sanatorija recenzija. Aiz simboliskās robežas

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
laboratorija
l
galvenais - šī filma satur nepatīkamu un nepatiesu vēstījumu- Latvijā dzīvo jukusi, tumša tautiņa, kas nezin neko par kultūru, buldurē te latviski, te krieviski, un sliktāk par to valodu pārvalda vācu. vienīgais kultūras cilvēks- vācu psihiatrs! nožēlojami, ka tik degradējošā aspektā tiek pasniegta Latvijas vēsture! tā ir mūsu valsts vēstures izkropļošana tiešā veidā, provokācija, kas ietīta ārprāta mrgos
Staņislavs
S
Nav story. Nav tēlu. Ir tikai paštīksmināšanās par kadru. Taču kadrs atkārtojas, un kļūst garlaicīgi. Skatītāji nesaprot, par ko ir runa. Ulrihs, protams, līmenī. Kopumā- galīga vilšanās.
vajag mazliet zināt
v
Lūdzu, izlasiet šo: - http://www.kinoraksti.lv/raksti/recenzija/izraiditie-110 - tad paliek kauns, cik maz mēs zinām par to, ko vispār varētu zināt, un tad cik smieklīgas ir mūsu pūles uzreiz nolikt gar zemi filmu, kurā mēs vienkārši neko neprotam saskatīt, jo neko nezinām!!!
PS.
P
tas ir visskumjākais, un laikam arī visnožēlojamākais, kad slikti izdarīta darba autors (vai viņa aizstāvji) stāsta – kas bija iecerēts, kādas jūtas tas būtu bijis raissījis, ja viss būtu izdevies, cik smalki kultūrcitāti tajā visā jānolasa, un kas skatītājam jājūt. ja skatītājam pēc filmas acīs ir asaras / prieks - ir kino. ja skatītājam pēc filmas ir neizpratne, stāsta nav izstāstīts - nav kino. neviens nemēģina tukši vāvuļot par Tarkovska/Fellīni/Trīra filmām. pirmkārt, tās aizgrābj, satricina, sajūsmina un paceļ skatītāja garu. un tad par to var arī parunāt. diemžēl, ja nav emociju, viss pārējais jau ir bleķis.
  • 3
  • 0
izmisušajam, kurš sev pelnus uz gal
i
daudziņ "vajag zināt" ….. cik gan tu esi apmaldījies savā prātā, ja par izjūtām, ko skatītājā raisa mākslas darbs, ausgtāk stādi nesakarīgu vervelēšanu par skaistām idejām un principiem? ja mākslas darbs uzrunā, tad ir interesanti analizēt - KAS tieši uzrunā, kur slēpjas filmas burvība, kā režisoram to ir izdevies panākt?! ja māksals darbs neuzrunā, garlaiko vai aizmidzina - ar to viss ir pateikts. NAV ne jēgas, ne interesanti analizēt, KO režisors ir vēlējies reflektēt, atspoguļot vai pastāstīt, jo tas nav izdevies. tā ir pamatpatiesība, ko būtu jāliek aiz auss- kā skatītājiem, tā režisoriem :) citādi sanāks, kā ar kailo karali (nu, bet to jau visi laikam zina).
  • 1
  • 0
Janvāris
J
Tomēr kičīga un vāja filma. Pašdarbnieciska, jo salasīts no visa, kas paticis pa druskai "savā" filmā :))))
Janvarijs
J
Tā vēl īsti nav pasaules augstākā klase, bat ne tuvu vairs province. Paldies, patika.
Tūta
T
Brīnišķīga filma! Klase! Pārvērtējams ir banālais priekšstats, ka latviešiem nav pasaules klases kino. Ugunsgrēkos nogurdinātajiem neiesaku. Šlāgeraptauju faniem - tāpat. Te ir māksla.
Alla Borisovna>aina
A
Es arī nespēju tur neko labu saskatīt, atskaitot operatora darbu. Tas gan man patika. Bet lūk daži cilvēki ir sajūsmā un sauc "beidzot, beidzot! brīnišķīga filma!" Mans viedoklis ir līdzīgs Nununa viedoklim, kas diezgan korekti aprakstīja situāciju. Par laimi, mūslaikos nav nepieciešams nonākt pie vienota, oficiāla viedokļa par minētās filmas vērtīgumu.
  • 1
  • 0
ainai
a
Kurš tad slavē? Cilvēkam no malas grūti saprast: slavē veidotāji un naudas piešķīrēji, un tas ir tieši tāpat kā politikā - slavē paši sevi un reklamē sevi, kd pašreizējā sastāvā taču nerakstīs slikti par bijušās ilgdarbinieces "biznesu" - valsts naudas sadalījumu kino. Tāda nepārvarama un sapelējusi latvijas realitāte
  • 2
  • 0
aina
a
Vienmuļš un garlaicīgs operatora darbs, apnicīga atkārtošanās un jebkāda satura neesamība. Mocīšanās uz ekrāna un mocīšanās zālē. Kāpēc šo filmu tā slavē? Neskatos ne ugunsgrēkus ne arī šlāgeru aptaujas, bet tik un tā neko nesaprotu, tā ka paliek jau kauns par sevi. Vai nu skatītāji ir idioti, kuriem nav lemts saskatīt to ko lemts izredzētajiem vai - bail pat domāt - recenziju autori liekuļo un melo?
  • 7
  • 1
Vārds
V
Kas kuram ir māksla. Tūtām tā ir izcila māksla, netūtām - ne pārāk veiksmīga jau dokumentālajā kino atzinību guvuša režisora spēlfilma. Cits žanrs, citi noteikumi, cits rezultāts. Tagad visi ir zinoši mākslas un kritikas speciālisti, tāpēc tagad visi viedokļi ir pareizi.
  • 3
  • 0
Nununs
N
Vai, vai, vai... dramaturģijas nav, tēli neizstrādāti, sižets, scenārijs vājš... jā, kameras vīrs labs un tikai, ne izcils! Aktieri statiski, mocās, dialogi praktiski nekādi. Dalījums daļās neattaisnojas. Nepateiktas, pusčukstus paustas replikas, lai skatītājs domā, nesaprot, iedziļinās... bet nav jau kur iedziļināties, ir tikai plakans vēstījums ar labu vidi, interjeru. Filmais pēdējais kadrs ir lielisks, nenoliegšu. Bet filma kopumā, diemžēl vāja! No režisora, kuru Rietumas, Matīsas uc. sacēlušas uz visaugstākā pjedestāla gaidījām KINO...šoreiz neizdevās.
  • 13
  • 0
Ameb
A
nu gan satakstìjàt. Zuda interese.
Russ
R
Latviešu māksla. Ha-ha-ha. Vajag arī krievu skolas pārvērst par latviskām, lai to audzekņi kļūstu tik pat impotentas.
glino
g
Bla,bla,bla.nevis recenzija!
Džuris
D
Diemžēl, neticami švaka filma. Tā vietā, lai prasti pastāstītu stāstu, šajā filmā to cenšas pasniegt tik smalki un slēpti, ka nevienam citam kā autoriem nekas skaidrs netop. Dialogu praktiski nav. Stāsts it kā jānolasa varoņu sejās. Faktiski nevienu varoni tā arī īsti neiepazīstam (vismaz ne kā personību), nekāda līdzjūtība ne pret vienu nerodas. Diemžēl no kinoteātra vietnē lasītā apraksta (preview) sižetu sapratu vairāk nekā no pašas filmas. Kas tad skatītājam tajā filmā būtu jāredz, ja pat iemeslu, kāpēc beigās ārsts ar puiku tinas prom, var saprast tikai no filmas apraksta? Vai galvenais, ko režisors ir centies parādīt, ir maksimāls drūmums, ar visu savu austrumeiropieša pieredzi rādot, cik te ir slikti? Pievienojos - nerekomendēju nevienam!
Vārds
V
Jā, tas , ka tās sanatorijas slimnieki ir gluži vienkārši masu skats, principā ir režijas neprasmes pazīme.
  • 0
  • 0
Vladis
V
Īpaši tracināja bezgalīgie garie kadri kuros no dažādiem rakursiem tika filmēta tā pelnu sanatorija. Tas nereāli garlaikoja. Vēl tad kad ārsts ieradās ar laivu karostas fortos fonā bija 3 karavīri un līķis ietīts audumā. Un filmas beigās kad viņš ar puiku devas jau prom un gaidīja laivu, fonā bija atkal karavīri un līķis ietīts lupatās. Pametot kino bizes telpas jūtos piemuļķots. Gāju uz filmu bet rezultātā sajūta it kā skatījos 110 minūtes melnbaltās fotogrāfijas un kāds ik pa laikam fonā uzmācīgi tās komentēja.
  • 11
  • 0
BB
B
Krēsli īsti, GULTAS skaistas, naktis skaisti uzfilmētas, mežs ar nokaltušo floru priekšplānā - arī skaisti uzfilmēts, bet stāsts un cilvēki "boroda iz vati". Scenogrāfija uz beigām kļūst uzmācīga, jo tajā nekas nenotiek. Gandrīz komiski butaforiska divmetrīgu līķu kaudze apģērbta uzvalkos. Filma par krēsliem, galdiem, logiem un gultām. Nepiekrītu Grūbem - nav tur abstraktas valodas, ir - neveikls stilizāciju sajaukums nedzimušam stāstam. Režisors ir ļoti vājš. Var nojaust, kādas filmas Sīmanim patīk, ar ko viņš grib asociēties, bet formu viņš radīt vēl neprot, profesionalitātes trūkums. Diemžēl jāsecina: režisors ir jauks cilveks, ar kuru droši vien ir jauks filmēšanas process, sarunas un fantāzijas, taču materiāla pretestību viņš ne tuvu nav spejīgs pārvarēt. Vai nu nav talanta, vai galīgi trūkst profesionālu zināšanu. Matīsas minētais pēdejais teikums ne tikai sašaurina, bet pieliek punktu vēlmei censties nopietni domāt par šo filmu: "puse no visiem".
  • 13
  • 0
Džuris
D
Vēl piebildīšu - nezinu vai apzināti, bet filmā parādīts šausmīgi plakans skats uz psihiski slimajiem. It kā visiem būtu vienāda saslimšana ar vienādām izpausmēm.
  • 12
  • 0
JR
J
Satriecoši brīnišķīga filma. Noteikti vērts redzēt. Vienīgi nederēs tiem kas uzsēdušies uz divsekunžu kadru zibšņfimām.
Papageno
P
Īstenībā slavināšana, nenorādot uz trūkumiem, nāk par sliktu pašam režisoram un kino procesam vispārīgi. Vislabākā ir korekta analīze, ko caurmērā komentāri arī piedāvā - stāsts nekāds, attēls smuks, noskaņa jūtama, atsauces uz kinovēsturi - erudītākos skatītājus priecējošas.
  • 2
  • 0
DDR
D
Beidziet melot! Ja kaut kas ir sūds tad vajag saņemt drosmi un tā arī teikt, nevis aprakstīt ar liekulīgām vārdu vinjetēm.
  • 6
  • 0
Vārds
V
protams protams līdz vietējam ākerlundam vēl uzraugu vagaru paaudzei jānomainās vrb arī ka nebūs
  • 0
  • 0
Vārds
V
Štruntīga filma. Neizdevusies filma. Vāja filma.
  • 8
  • 0
ir nācis modē
i
samest kaut ko kaudzē, bez savām domām, nostājas. Mani interesē citu cilvēku DOMAS un pat labāk, ja tās nesakrīt ar manējām.
Vārds
V
Viktora Freiberga recenzija http://www.kinoraksti.lv/raksti/recenzija/savadas-impresijas-102
Lauris
L
Vēl viena recenzija, kur neko nestāsta par filmu, bet vairāk fragmentiem un vizuālo noformējumu. Protams neapskaužu nevienu kritiķi, jo grūti rakstīt sliktu, ja jāraksta par Dāvi Sīmani, kas vēl pie tam ir mākslas doktors, šobrīd vienīgais Latvijā. Šajā rakstā var piekrist tam, ka vizuāli filma ir spīdoši nostrādāta. Bet galvenā filmas izpausme, stāsts un vispār režisora darbs, protams recenzijā nav apskatīts, jo arī filmā viņš ir vājš. Stāsts filmā ir pilnībā pazudis un tādējādi nav intereses sēdēt 100 min kinozālē. Sajūta, ka režisors patiesībā nav zinājis, ko stāstīt vai gribējis pārāk daudz, un sanācis izveidot kaleidoskopisku fragmentu atainojumu, kuram nav nekāda kodola. Cilvēki mirst, bet tu nejūti līdzi, jo neviens varonis nav iepazīts, mēģinājums parādīt šausmas, bet īsti šausmas nerodas, jo tas viss jau redzēts un īsti neviena ideja nekur nebeidzas un nesākas, jo nav konkrētas idejas, ko izstāstīt.
LABS komentārs pie Freiberga raksta
L
ANDRIS22.01.2016, plkst. 15:36 Pēc recenzijas var viegli saprast, ka autors nevēlējās pieminēt ne dramaturģiju, ne režisora darbu, jo tā filmā vienkārši nav. Ir pieminēts tikai tas, kas tiešām filmā ir labs un tas ir vizuālais tēls. Protams būs grūti teikt, ko sliktu, jo tas taču ir Dāvis Sīmanis, pateiksi, ko sliktu vari izkrist no vajadzīgajām kino aprindām vai izrādīties muļķīgs. Filma varētu būt labs mūzikas video, bet to noteikti nevar saukt par filmu, jo tās stāsts ir sadrumstalots. Mēģinājumi dalīt visu nodaļās nav nepieciešami, jo sadalījums neko nedot stāsta attīstībai, tas tikai vēl vairāk palēlina darbību. Ir sajūta, ka gribējās izstāstīt kaut ko, ko pats režisors nav sapratis. Šajā filmā noteikti nav ne mērķa, ne ideas. Nav skaidrs, kas ir zaldāti, kas cenšas nogalināt pansionāta iemītniekus, kāpēc viņi to dara, kāpēc ārsts ir Latvijā un runā latviski. Visu laiku ir kāpēc un skatītājam nav pašam jāveido visa filma, tas tikai parāda to, ka režisoram nav, ko teikt un viņš visu atstāj pašplūsmā.
  • 3
  • 0
Mr.RGB
M
Filma par 100% atbilst tam, ko no tās sagaidīju Filmu ir veidojis izcils, izsmalcināts, pieredzējis un rūdīts vizuālists. Prasmīgi izmantojot gaismēnas, kontūras, krēslu un uzplaiksnījumus, tumsu un dūmaku. Izmalcinātas krāsas un faktūras nianses, kamera ir lieliska kā uz statīva, tā brīvā plūdumā. Filmas operatora un mākslinieka darbs ir apbrīnojams. Aktieri lieliski, kolorīti un izturēti - arī šeit jaušama izteikta vertikāle no vidusmēra uz augšu. Apskaņojums ir smalks un niansēts, skaisti izzīmēts. Trauls un nežēlīgs reizē. Labs! Filmai pietrūkst tikai cilvēka, kura galvā ir noticis kvalitatīvs sintēzes process: apstākļu, notikumu, varoņu un dalībpersonu, vēsturiskā vai sadzīviskā fona saplūšana vienotā stāstā. Režisora. Lai cik tas vecmodīgi izklausītos, esmu pārliecināta, ka ikviena mākslas darba primārā jēga ir izstāstīt stāstu. Lai tā būtu glezna, novele, sonāte, skulptūra, balāde, freska, filma – ikviena darba galvenā sūtība ir stāsts. Garš vai īss, sarežģīts vai vienkāršs, bet stāsts. Diemžēl šai filmai stāsta nav. Pirmais, kas ienāca prātā, izejot no kinoteātra, bija Tarkovskis, kura Zonu (Stalkeris, 1979) izzīmēja bezgalīgi gari laika un telpas plūdumi bez neviena vārda, bez paskaidrojumiem, bez titriem. Stalkeris mani apbūra un savaldzināja kopš pirmajām minūtēm. Brīžos, kad iztēle bija sakairināta līdz pēdējam, vien mazu brīdi pirms īssavienojuma, krātiņā pie tīģera, kurš nemierīgi skraidīja prātā, tika iemests gabaliņš gaļas. Un rotaļa ar simboliem, mīklām un laiku bezgalīgi garajās epizodēs varēja sākties no jauna. Diemžēl filmas Sanatorija autori par skatītāju nerūpējas. Vai skatītāja galvā tīģeris nemierīgi skaraida, vai jau plosa smadzenes – vai īssavienojums jau ir noticis, un cilvēks ir "pārdedzis" un jau izkāpis no vilciena un līdz seansa beigām tikai garlaikojas – tas filmas veidotājus neinteresē. Viņi izveidojuši savu ideālo filmu pašu patēriņam. To arī pierāda seanss ar 17 skatītājiem Kino Splendid Palace zālē (aizpildījums zem 3%). Bezgalīgi žēl, ka milzīgais ieguldītais darbs, perfekti nostrādāts vizuālais materiāls un aktieru darbs kļus par kārtējo rozīnīti kinofestivālu vajadzībām kā meistardarbs, kas lieliski reprezentē Latviju. Bet savu galveno mērķī - skatītāju - šī filma nekad nesasniegs.
  • 3
  • 0
Sīkumainais
S
Vienīgais, ko pagaidām redzu, ir šī filmas reklāmbilde. Divi karavīri aiz interesanti nosūsējušas dzeloņdrāts. Viens laikam vēl no rīta bija salonā sakopt bārdu. Perfekts friziera darbs, droši vien arī iesmaržināts. Otrs laikam gan visu rīta cēļienu pavadījis pie gludināmā dēļa, šinelis ir gluds un tīrs. Pirmais stāv pozā, kas nav saistāma ar bīstamību. Apšaudes laikā karavīrs tā nevar stāvēt. Sīkumi, kas dara kinoainu lētu.
Attiecīgais
A
tad jau jājautā, kāpēc vispār rekvizīti vajadzīgi. Lai tak visus gadsimtus katrs savā casual spēlē.
  • 2
  • 0
Kas notiek?
K
Krievu titri ES valstī ?
  • 5
  • 0
>Sīkumainais
&
Mākslas filma nav REPORTĀŽA no cūku kūts ! Galvenais ir ATTIECĪBAS starp personāžiem ! Butaforiju atbilstība realitātei ir otršķirīga(ja ne pat treššķirīga) ! Ja grib redzēt, kā izskatās oriģināli apģērbi, sadzīves tehnika, jāskatās DOKUMENTĀLĀS FILMAS !
  • 2
  • 5
Vārds
V
Treilerī neviens neizskatās pārāk gludināts https://www.youtube.com/watch?v=DLCUCiTJv-o
  • 3
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja