Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies

Coca-Cola: Akcīzes pieauguma saldinātājiem dzērieniem ietekmi uz nozari ir par agru vērtēt

Akcīzes pieauguma saldinātājiem dzērieniem ietekmi uz nozari Latvijā ir vēl pāragri vērtēt, aģentūrai LETA sacīja bezalkoholisko dzērienu zīmola Coca-Cola sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijas valstīs Nele Normaka.

Jau ziņots, ka dzērieniem, kuros cukura daudzums pārsniedz astoņus gramus uz 100 mililitriem, Latvijā tiks paaugstināta akcīzes nodokļa likme.

"Lēmuma par akcīzes pieaugumu saldinātājiem dzērieniem ietekmi uz dzērienu industriju pagaidām ir par agru vērtēt. Tikai nesen saņemta informācija par izmaiņām akcīzes nodoklī no 2022.gada, tāpēc pašlaik vēl tiek veikti aprēķini," sacīja Normaka. Vienlaikus viņa uzsvēra, ka Coca-Cola aktīvi pārstrādā produktu formulas globālā mērogā, tajā skaitā arī Latvijā, lai spētu piedāvāt produktus ar samazinātu cukura daudzumu vai bez pievienotā cukura. Pērn 35,4% no Coca-Cola Latvia produktu portfeļa veidoja produkti ar samazinātu cukura daudzumu un 18,4% - produkti bez cukura sastāvā. 

"Coca-Cola Zero veido 12,4% no kopējā produktu klāsta un tās popularitāte turpina pieaugt. Ir svarīgi minēt, ka Latvijas tirgū tādi dzērieni kā Sprite un Fuze Tea pieejami tikai ar zemu cukura sastāvu vai bez cukura. (..) Pašlaik tiek prognozēts, ka Latvijā produktu ar samazinātu cukura daudzumu patēriņš pieaugs par 3% nākamo piecu gadu laikā," sacīja Normaka, piebilstot, ka aplēses veiktas vēl pirms lēmuma par akcīzes pieaugumu saldinātājiem dzērieniem. 

Pēc viņas teiktā, arī Igaunijā bez papildu nodokļu ierobežojumiem panākts, ka 'Coca-Cola Zero veido 21% no visiem Coca-Cola zīmola produktiem Arī Latvijas patērētāji ir gatavi izdarīt veselīgākas izvēles, paredzams, ka nākotnē vairāk patērētāju dos priekšroku dzērieniem ar samazinātu cukura līmeni, sasniedzot pat 38% no kopējā produktu portfeļa un produktiem bez pievienota cukura sasniedzot 20% no kopējā produktu portfeļa. 

Normaka arī uzsvēra, ka Coca-Cola produktu marķējumos norāda visas produktu sastāvdaļas un to uzturvērtību. Tāpat kopš pagājušā gada atsevišķiem produktiem kompānija izmanto krāsu marķējumu, kas norāda uz vielu sastāvu attiecībā pret dienā ieteicamo uzņemamo kaloriju daudzumu, lai patērētāji var izdarīt informētu izvēli. 

Jau vēstīts, ka Saeima ceturtdien, 6.februārī galīgajā lasījumā apstiprināja grozījumus likumā par akcīzes nodokli, no 2022.gada palielinot akcīzes nodokli saldinātajiem dzērieniem.  Atbilstoši veiktajiem grozījumiem, ja uz 100 mililitriem dzēriena cukura daudzums būs līdz astoņiem gramiem, akcīzes nodokļa likme par 100 litriem dzēriena joprojām būs 7,4 eiro, bet, ja cukura daudzums pārsniegs astoņus gramus uz 100 mililitriem, par 100 litriem nodokļa likme būs 14 eiro. Bezalkoholiskajiem dzērieniem, kuru sastāvā ir citas saldinātājvielas, akcīzes nodokļa likme saglabāsies tādā pašā apmērā kā visiem bezalkoholiskajiem dzērieniem līdz šim, - 7,4 eiro par 100 litriem dzēriena. 

Top komentāri

>:-)
&
Pareizi ! Lai sīkie labāk lok vārgos alus kokteiļus ap 2,5%:D Toties tie bez cukura. Uzvara.
VVZ
V
Akcīze tika palielināta tikai un vienīgi tāpēc, lai papildinātu cauro budžetu. Starp citu- ogļhidrāti ir nepieciešami smadzeņu darbībai, tāpat arī nātrija joni, kuri ir vārāmajā sālī (NaCl). Nātrija joni nodrošina neironu saites smadzenēs. Bet valdoņiem interesē tikai nodokļu iekasēšana, kurai ar rūpēm par veselību nav ne mazākā sakara- gluži otrādi! Un, ja runājam par lieko svaru, tad ne visi cilvēki ir resni, ir arī kaulaini kā velosipēdi, kuriem ātrie ogļhidrāti ir vitāli nepieciešami, un mākslīgie saldinātāji šajā gadījumā ir nederīgi un kaitīgi.
Panks
P
Tikai un vienīgi nodokļu iekasēšana! Ar rūpēm par aptaukošanos un neveselīgumu tur nav nekāda sakara! Jebkurš "apalītis" pats vai viņa vecaki sen jau rūpējas par veselīgo dzīvesveidu, bet 99% gadījumu tā ir "dabas dāvana" un maz ko tur var ietekmēt. toties tie kas dzēra Coca-clola dzers pa jebkādu naudu, jo "līdzīgie dzērieni" ir kā "samazgas"! Tas pats bija kad Belevičs kā veselības ministrs no 2016.gada 1.janvāra aizliedza skolās un PII tirgot bulciņas! Arī manas ceptuves bankrots bija pateicoties šim notikumam. Pagājuši 4 gadi un aptaukošanās, kā redzams ir gājusi plašumā, jāceļ akcīze! Ja valstī NAV EKONOMIKAS, kā tas ir Latvijā, tad viss kas tiek darīts, ir kaķim zem astes!
Skatīt visus komentārus

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē