Venēcijā 27. jūnijā notika gadsimta kāzas – laulībā stājās viens no pasaules bagātākajiem cilvēkiem informācijas tehnoloģiju miljardieris Džefs Beizoss un meksikāņu izcelsmes amerikāņu televīzijas raidījumu vadītāja Lorēna Sančesa, tagad jau Lorēna Sančesa-Beizosa. It kā jau venēciešiem vajadzētu priecāties, ka tieši viņu pilsēta izraudzīta par šāda notikuma norises vietu, tomēr tā vietā pilsētnieki neslēpa savu sašutumu par prominento viesu sagādātajām neērtībām un zaudējumiem un sarīkoja veselu sēriju gana atraktīvu protesta akciju. Un nu jau «kāzas Venēcijā» kļuvušas pat par politisku terminu, jo noveda arī pie dažādām analītiskām publikācijām gan kreisi, gan nacionālkonservatīvi noskaņotajos medijos. To autori lielākoties minētās kāzas dēvēja par tehnoloģiju miljardieru visatļautības simbolu un neslēpa viedokli, ka Beizosam un citiem viņa «kolēģiem» būtu steigšus jāapgriež spārni. Cita starpā šādos rakstos bieži tika piesaukts arī termins «tehnofeodālisms».
Ko tas īsti nozīmē, kas ar to tiek saprasts, un kamdēļ gan Rietumu marksisti, gan jaunie labējie ir tik radikāli noskaņoti pret šāda veida notikumiem?
BEIZOSA SLAVINĀŠANA
Vairs nebūt ne to jaunāko jaunlaulāto Džefa Beizosa (kuram ir 61 gads un četri bērni no pirmās laulības) un Lorēnas Sančesas (kurai ir 55 gadi un trīs bērni no pirmās laulības) trīs dienas Venēcijā ilgušās kāzu svinības piesaistīja teju visas pasaules plašsaziņas līdzekļu uzmanību. Protams, vispirms jau tāpēc, ka laulībā stājās viens no mūsdienu pasaules bagātākajiem cilvēkiem – Beizosa īpašumu vērtība (kaut vai daļas viņa paša izveidotajos un vadītajos Amazon un Blue Origin) tiek lēsta 227 miljardu ASV dolāru apmērā, un viņš pārmaiņus ar informācijas tehnoloģiju miljardieri Īlonu Masku pēdējos gados dala pasaules bagātākā cilvēka titulu. Tieši 27. jūnijā Forbes un Bloomberg viņam pasaules bagātnieku sarakstā gan atvēlēja tikai trešo vietu, taču tam šajā gadījumā nav īpašas nozīmes.
Kāzu pasākumi tika rīkoti ar šim statusam atbilstošu vērienu. Un tas, kā kāzas Venēcijā atspoguļoja dažādi mediji (ieskaitot pašam Beizosam piederošo, vienu no ASV lielākajiem laikrakstiem The Washington Post), savā ziņā kļuva par uzskatāmu piemēru, cik dažādās informatīvajās telpās (vai, kā tagad pieņemts teikt, informācijas burbuļos) atrodas it kā vienas un tās pašas sabiedrības daļas. Ne tikai tā dēvētā dzeltenā jeb bulvāru prese, bet arī daudzi «nopietnie» mediji gari un plaši aprakstīja visas iespējamās ar šīm kāzām saistītās nianses – sākot ar līgavas, bet pēc tam jaunās sievas trīs dienu laikā nomainītajiem 27 īpaši viņai modes nama Dolce & Gabbana darinātajiem tērpiem (gluži vai katru otro fotogrāfiju pavadot ar tērpa aprakstu un īpaši uzsverot, ka kleita, kurā Sančesa bija tērpusies tieši laulību ceremonijas laikā, darināta pusotru gadu) un beidzot ar televīzijas žurnālistes Sančesas aizraušanos un papildu darbu – helikopteru pilotēšanu – un to, ka Beizoss ar savu nākamo sievu iepazinies tieši viņas vadītā helikopterā. Stāstu par Beizosa un Sančesas iepazīšanās un attiecību vēsturi publicēja pat tāds izdevums kā The Wall Street Journal Magazine.
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 11.-17. jūlija numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!

