Saskaņā ar Valsts kontroles datiem, 17% valsts pārvaldes iestāžu jau izmanto MI risinājumus, bet vēl 22% plāno tos ieviest. Tomēr inovāciju temps joprojām ir nevienmērīgs. Dažas iestādes īsteno drosmīgus projektus un pārveido darba kultūru, bet citās pārmaiņas notiek lēni. Ir jāmeklē veidi, kā mainīt darba kultūru, atklāt jaunas problēmu risināšanas un pārmaiņu vadības iemaņas, kā arī ir nepieciešams mainīt pastāvošos, domāšanā iesakņojušos aizspriedumus uz modernākiem, dinamiskākiem skatījumiem.
Pārmaiņu ieviešana valsts sektorā prasa vairāk laika nekā privātajā, un tas ir saprotami, jo valsts pārvaldes darbā iesaistīts plašs personu loks, kam jāievēro precīzas, formālas procedūras. Dažkārt jābūt pārmaiņām politiskā līmenī, piemēram, likumu grozījumiem, lai jauni risinājumi tiktu ieviesti un īstenoti. Tas palēnina tempu, bet vienlaikus arī nodrošina stabilitāti, caurskatāmību un ilgtspēju.
Lai veicinātu inovāciju ieviešanu, liela nozīme ir starpinstitūciju sadarbībai un informācijas apmaiņai. Dažās iestādēs digitālais briedums ir ievērojami augstāks, savukārt citās digitālo risinājumu attīstība vēl ir procesā un pārmaiņas norit pakāpeniskāk. Ar ciešāku sadarbību un zināšanu apmaiņu starp iestādēm varētu veidot vienotu skatījumu un īstenot koordinētu rīcību. Tas ļautu ne tikai ietaupīt resursus, bet arī stiprināt sabiedrības uzticēšanos, veidojot pārskatāmus un standartizētus procesus, kā arī parādot, ka MI un citi digitālie risinājumi ļauj ātrāk paveikt dažādus ikdienas darbus un padarīt valsts pārvaldes pakalpojumus pieejamākus.
Lai MI un līdzīgu risinājumu ieviešana noritētu gludāk, ir svarīga skaidra izpratne par ieguvumiem. No citu valstu pieredzes var secināt, ka MI lielākā vērtība ir atkārtojamajos ikdienas procesos, kur MI spēj atvieglot darbu un ietaupīt laiku. Daudzi efektīvi risinājumi ir salīdzinoši vienkārši un viegli pielāgojami, piemēram, mašīntulkošana, sēžu un sapulču transkribēšana, dokumentu formatēšana vai datu apkopošana. Šādi rīki mazina administratīvo slogu, automātiski veicot darbības, un ļauj darbiniekiem vairāk pievērsties saturiskajam un analītiskajam darbam.
Līdzīgas pieejas jau veiksmīgi izmantotas citur pasaulē, piemēram, Singapūras publiskajā sektorā MI čatbots spēj veiksmīgi sniegt atbildes uz vairāk nekā 90% iedzīvotāju jautājumu par valsts pārvaldes pakalpojumiem, tādējādi mazinot cilvēkiem veicamo darba apjomu klientu apkalpošanā.

