Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 27. aprīlis
Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne

Bravo Taukšķim

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Ušakovs ir par jaunu un nebija BIED
U
Ameriks gan paspēja būt pat čļens. Tāpat kā k&k,āboltiņa,priedītis,teikmanis,ziedonis,peters,lembe un grēda citu ēlertu,zālīšu u.t.t.
Margita
M
Paldies Undīnei Adamaitei par godīgiem, smalkjūtīgiem, inteliģentiem atvadu vārdiem. Nabaga Marī gan tādus nerakstīs, tikai par lomu dabūsanu. Un lai Dievs viņai dod strādāt un dzīvot ar dzerošu vīrieti! Tikt pie atziņām laikam gan var tikai mokās.
Margitai
M
Nekas jau nesākas vienā dienā. «Man liekas, ka viņam bija ļoti grūti savienot to ideālo pasauli, kādu bieži vien piedāvā teātris, ar reālo dzīvi, kura bieži vien izskatās savādāka." (V.Lūriņš) Ak. Margita, salīdzinot ar amatniekiem, kas pratuši štatā noturēties, jo viņu amatnieciskumu kritika nav vēlējusies analizēt, bet, kuri visos laikos ne tikai sevi, bet arī savus ģimenes locekļus pratuši noturēt valsts maizē, diemžēl par reālo dzīvi teātrī daudz izsaka. Paņēmieni dažādi. Tikt pie lomām arī var dažādi. Reāli domājošie vienmēr atraduši, kā to izdarīt, kā sevi nodrošināt. Pietiek nelielai grupiņai kādā teātrī ņemt iniciatīvu savās rokās, nē, ne dibinot kādu neatkarīgo trupu, bet gan nokļūt direktora tuvumā un, protams, ne jau atklāti, bet aizmuguriski pārējam kolektīvam organizēt sev izdevīgus iestudējumus, tā nodrošinot sevi ar darbu. Bet nodarbinātība ir galvenais teātrī. Ja tādas iespējas nav dotas visiem, tad veidojas elitāra vienība, kas nav godīgi pret pārējiem. Pārējiem jādzīvo uz pārpalikuma druskām. Diemžēl kritika ļoti bieži to ir veicinājusi, jo ne jau tikai teātra vadītāja atbalsts vajadzīgs "ražīgajai mākslinieciskajai vienībai", bet arī sakari ar kritiku. Un, ja tādi sakari ir, tad braši uz priekšu, līdz pat valdības apbalvojumiem un mūža stipendijām. Tikai, vai tādā trupā var runāt par ansambļa spēku, kur par visiem tiek domāts, vai tikai par dažiem izredzētajiem? Domāju, ka Marī risināja kādu citu problēmu, cilvēcisku. Ne jau par lomu dabūšanu Marī rakstīja, bet gan par lielo atbildību cilvēku likteņu priekšā. Bet var jau uzskatīt, ka viss ir kārtībā... un kompilēt kārtējo sējumu par 100 labākajiem aktieriem.
  • 10
  • 0
Juhans
J
Aktieris bez režisora ir apaļa nulle. Tāpat kā dziedātājs bez komponista vui mākslnieks bez galerijas, polītiķis bez sponsora vai dakteris bez pecienta.
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Bet bez SKATĪTĀJIEM abi divi ir apaļas nulles! To nedrīkst aizmirst, ka teātrī patiesībā galvenais ir SKATĪTĀJS.
  • 7
  • 1
Vārds
V
Režisors bez aktiera arī!
  • 5
  • 1
lasītājs
l
No KM budžeta 45 000 eur tiks tērēti,lai LNB atjaunotu granīta plāksnrs Igauņu Merks savulaik piedāvāja uzcelt LNB gan lētāk par miljonu,gan kvalitatīvāk.
KH
K
Kāda nāve var būt brīdis, kad pārvērtējam sevi un citus. Sestdienas (dienā, kurā izvadīja Reini) Teātris.zip Rubenis teica, ka šis viņam priecīgs vakars. Protams, tad bija ieraksts, bet kādam tomēr būtu vajadzējis padomāt, ko tādā dienā raidīt vai neraidīt. Rubenim, kuram ļoti patīk visādi tusiņi, droši vien nedaudz iedūra, ka šajās bērēs viņš nedrīkstēja ierasties. Bet tālāk, kā par netikšanu uz "saviesīgu pasākumu", viņa nožēla laikam gan nespēj sniegties.
Skaisle
S
to Ušakova aizstāvēšanu tu man visu laiku piesieni, bet varbūt vari konkretizēt - kā tad es aizstāvu biedru Ušakovu ? Tas, ka es nemetos noželojamā suņu riešanā pret Ušakovu? Manā sapratnē tas pats Olafs Pulks jau rej par mums visiem , man tur nav ko tērēt ne savu laiku, ne enerģiju. Pirms gada Valsts Kontrole atklāja , ka Usakova vadītās Rīgas Domes apsaimniekošanas kantoris ir pieļāvis klajas nelikumības un zagšanas. Konkrēti tika publicēti fakti, ka Saskanas centra deputātu laulautās kundzes ir saņēmušas fiktīvas algas, gluži kā Gavars Latvijas pastā - tos 4 000 eur - algu un visas gaantijas un iemaksas saņēma , bet reāli nestrādāja. Tad tika konstatēti dokumentu viltojumi par naudas iekasēšanu par neveiktiem darbiem utt. Es to lasīju un spriedu, nu tad beidzot valsts ir ķērusies klāt tai klajajai zagšanai, kas notiek apsaimniekošanas biznesā. Bet Svētā Debess - saprotama lieta, ka ne pati RD iekšējā izmeklēšana, ne KNAB, ne kāda cita tiesiskuma institūcija nekādus pārkāpumus neatklāja. Ari Olafs Pulks parēja un apklusa. Bez Latvijas valdošo partiju un politiķu līdzdalības tas nebūtu bijis iespējams. Vari lamāt Ušakova stīvu mēli - paši latvieši viņu aizstāv kā mūris. Daudz traģiskāka lieta, manuprāt, ir GAN BEI gadījums. Par nodokļu nemaksāšanu ASV, piemēram, cietumos ir sēdējušas pat visietekmīgākās finanšu pasaules personības. Nodokļu nemaksāšana ir netieša valsts neatkarības un valsts pamatu graušana. Mēgini nu izskaidrot kāpēc GAN BEI tika piedota šmaukšanās ar miljoniem, neviens cietumā nesēž, firma strādā tāpat kā iepriekš, ar čekiem tur arī sistēma maz esot mainījusies. GAN BEI īpašniece ir Saskaņas centra deputāta dzīvesbiedre - civilsieva. Tad, ko tu gribi, lai es pārmetu Ušakovam, ja Latvijas partijas ir tās, kas valsts ekonomiskās drošības pamatu grāvējus priviliģē? Manā sapratnē Ušakovs loti labprāt ir uzņēmies latviešu naida upura lomu - tēlo cietēju, kurš tiek lamāts , nu ja par to viņa partija - t.i. kremļa sadarbības partija tiek tā privliģēta, tā lolota un apdāvināta , nu var tacu pat vēl pietēlot cietēju - krievu vēlētāja priekšā .... Starp citu, lasi internetā kā Ušakovu slavēja un slavināja NA deputātu kandidāte Baiba Broka - izlasi un iekopē to šeit Bet es labāk iešu uz Hermaņa izrādēm - kā minēju - tur uz ikdienas tragisko autori spēj paskatīties ar smiekliem caur asarām Bet tev - ja ir akūti nepieciešams - turpini riet uz Ušakovu - mēs esam briva zeme
  • 11
  • 12
Vārds
V
Kurš tad tur nav āksts ? Varbūt Skaisles aizstāvētais Ušakovs un viņa šaikā sliktas sugas latvieti spēlējošā Cimdiņa? Kaimiņam un Dreģei ir vismaz vēl cita profesija, bet kremļa kurantu skandinātājiem tikai viena, pieklājīgā vārdā nenosaucama.
  • 15
  • 3
Skaisle
S
Tas gan tiesa, ka kāda nāves brīdī mēs izvērtējam katrs savu perspektīvu. Man vienmēr ir dziļa līdzjūtība, kad es bildēs redzu pirmizrāžu tusiņus NT, kur Rubenis saaicina izrādīt varu un jaunās štātes nožēlaojamajai Latvijas elitei. Nabaga aktieri , kā viduslaiku dzimtcilvēki. ZIP neskatos - man tiešām Ojāra rubeņa ieraudzīšana vienmēr atmiņā atsauc notikumu, kad par šmaukšanos ar ES fondu naudām - īsi sakot - zagšanu - Dailes Līni atbrīvoja no amata, bet OR atstāja amatā. Tā prominenču izklaidēšana NT par nodoklu maksātāju naudu manā sapratnē ir kā tāda Rubeņa "atstrādāšana" . Savukārt, Olgu Dreģi nespēju uzlūkot citādi kā par nelieti. Viņa un vēl dažas aktrises - kļūstot par saeimas deputātēm visspilgtāk nodemonstrēja , ka par deputātu var kļūtu jebkurš - arī āksts. Šo līniju dedzīgi turpina Kaimiņš un mēs pat nenojaušam to ļaunumu, ko tas ir nodarījis un turpina nodarīt. Kā saka - visu izšķir cik maksā - absolūti vienalga kas maksā un par ko ....
  • 13
  • 15
ko gribam
k
Tomēr šeit ir diskusija par teātri, un Hānbergs piedalījās tikai vienā teātris.zip raidījumā, kamēr Rubenis apkauno teātra profesionāļus regulāri, pāris reizes mēnesī vairāku gadu garumā.
  • 20
  • 2
ja atminamies,
j
tad Hānbergs krietnu laiku vadīja kopā ar Langu raidījumu tv, tas patiesi bija nonsens. Tā kā salīdzinājums nav nevietā. Turklāt abi ir kāri uz zīmēšanos visos veidos. Turklāt skaidrs kā diena, ka Hānbergs nav rakstnieks, bet Rubenis nav teātra zinātnieks.
  • 11
  • 7
ko gribam
k
Šajā situācijā salīdzināt Rubeni un Hānbergu ir nekorekti. Salīdzināt varētu, ja Hānbergs vadītu televīzijas raidījumu par, piemēram, kosmosa izpēti vai antīko filosofiju. Tas, ka cilvēki, kuri pārzina skatuves mākslu, vispār atbild uz Rubeņa jēlajiem jautājumiem, ir nonsens. Vienīgi ar Gundaru Āboliņu runājot, Rubenim laikam bija slapja mugura, jo Gundaram bija Attieksme. Un vēl Lidija Pupure, runājot par "Saules bērniem", uz viņu skatījās ar tik aktiermeistarīgu neizpratni, ka viss bija skaidrs arī bez liekiem vārdiem. Bet pārējie centušies būt nevajadzīgi pieklājīgi, un kaut kā pārciest to kaunu.
  • 28
  • 1
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
[Sev par brīnumu] noskatījos "Pirmā grēka līci" no sākuma līdz beigām. Valdzināja teātra meistaru aizrautība un skaistās, izkoptās balsis un dikcija. Īpaši jau nu dāmām! Teātra fakultātē, skatuves runas nodarbībās, (ja tādas vispār vēl piedāvā), šo vajag rādīt, kā paraugu tam, cik skaisti var skanēt latviešu valoda.
  • 5
  • 8
ko gribat no Rubeņa?
k
Starp Hānbergu un Rubeni droši var likt vienlīdzības zīmi. Rubenis domā, ka viņš teātra lietu spečuks no priekšas līdz pakaļai, Hānbergam atkal padodas tie stāsti par kartupeļiem, pakaļām, mīšanām un vešanai pāri ceļam aiz diņķa. Un ja par izrādi teikšu, tad tādu vispār nedrīkstēja rādīt, tai vieta būtu tikai kūtspakaļā ne profesionālā teātrī. Tik daudz saturīga nav iespēju parādīt, bet šito haltūru, redz, zippo tik vaļā.
  • 18
  • 6
Rēgam
R
Ļoti uzvilkti, neērti kļuva skatoties...
  • 12
  • 0
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Jā, teātris.zip prasīties prasījās parādīt kādas izrādes ierakstu ar nelaiķa piedalīšanos. Jau jau sezona veltīta bērniem, tad "Princis un ubagzēns" būtu pašā laikā... [Rubenis uzbāzīgi un uzvilkti pratināja Dreģi, Placēnu un Hānbergu par to, kāpēc šie savos gados vēl tā plosoties un radoši izpaužoties! Starp citu, Liepājas teātra dir. Laukšteins NRA sacīja, ka viņam likums neļauj strādāt algotu darbu ārpus teātra. Vai uz Rubeni šis likums neattiecas?]
  • 17
  • 1
Skaisle
S
Lai vieglas smiltis aktierim, bet tāda tukša un bezjēdzīga spriešana, kad cilvēks jau ir zvaigznēs. Latviešu skaists strauji samazinās, es teiktu - tiek samazināts, nespējam visus talantus novērtēt un apmaksāt.
Skaisle
S
Piedod, bet es tev nepiekrītu. Un tas, ka mēs kā tauta esam uz iznīcības robežas - ļoti lielā mērā ir arī to nu jau zemzemes VDK aģentu nopelns, kuri par sadarbību ar asiņaino čeku - saņēma visāda veida privilēģijas. Kā Stendzenieks iemācīja Šļesesam - tas no manas puses ir cieti, un tu to te iesāki, nevis es.
  • 7
  • 10
Skaislei
S
Teātrī vispār nav ne dialogu, ne diskusiju. Šie komentāri vairāk attiecas uz dzīvajiem. Par J.Reini, kas zvaigznēs, komentētāji, nedomāju, ka pauda liekulību, tieši otrādi - pārdomas, lai asaras nebūtu par vēlu un liekulīgas. Bet par tiem, ka zem zemes, komentāros apsaukāt un saukt par nodevējiem gan nevajadzētu, ja tam nav pierādāmu faktu, piekrītu. Bet ar J.Reini šeit cits gadījums.
  • 14
  • 4
Skaislei
S
Es uzrakstīju pieklājīgā tonī un neviens te Nāvi neizmanto, to taču nav grūti saprast.
  • 9
  • 4
Skaisle
S
man tas nešķiet godīgi - izmantot cilvēka nāvi , kur tu biji , kad JR bija dzīvs? kad kapos glabā vientuļu, visu pamestu cilvēku un izvadītājs sludina - tu mums pietrūksi, ļoti - tad man tā liekulība riebjas Es ceru, ka ar savu viedokli nevienu neaizvanoju,bet es tā domāju un man radās nieze to uzrakstīt.
  • 9
  • 12
Skaislei
S
Neviens šeit nerakstīja komentārus, kamēr Jānis Reinis nebija izvadīts. Bet katra aiziešana uzjundī līdzdomas un jūtas. Un tas, kas tiek rakstīts skar visa kursa likteni, kurā bija Reinis. Jums šķiet tukša spriedelēšana, bet kad pati runājat par literatūra, tad vairs tā nav, tad arī Jūs neaizmirstat kopsakarības.
  • 17
  • 4
Ar Jāņa Reiņa aiziešanu
A
nevar nedomāt par visa šī aktieru kursa likteņiem, kādi tie izveidojušies laika gaitā. Var runāt par Juri Lisneru, kura talantam īsti piemērota-īpaša loma nav sarūpēta. Likteņa ironija ir, ka mākslinieks tika prēmēts geju lugā kā Vailds, kur skatītājos apbrīnojamā kārtā vislielākās jūsmotājas kļuva dāmas- līdz histērijai. Jāņa Āmaņa plikā zvejniekpuiša dēļ, kurš staigā veselu cēlienu savu rīku izrādīdams. Bet galvenais, kas ir lugā- Bozijs kā sīks izmantotājs, Vailds kā liela personība-rakstnieks, viņu lielais dialogs, kas ir pats galvenais lugā, pagaist parastībā. te nu tā lielā loma, te nu prēmējums. Lai arī aktierim nākas spēlēt dažādas lomas, tās viņš neizvēlas, tomēr nožēlojami. Belogrudova un Rijnieka par lecīgumu teātrī nav. Paveicies Sluckai, arī tādēļ, ka apguva režijas mākslu. Bonātei, kuras lielākās, spilgtākās lomas (vīra) V.Lūriņa režijās. Vizma Kvēpa. Kādus tik epitetus māksliniecei neveltīja uzsākot karjeru. "Ar labu nakti, māt" partnerībā ar H. Dancbergu tapa vienkārši satriecoša izrāde. Tad kaut kas novīlās "Piena upes šeit izsīkušas", vēl kādā lomā un, atvainojos,ar kāju pa lindrakiem. Bet varbūt vainu vajadzēja pameklēt režisoros, kas neprata atvērt mākslinieces radošos potenciālus. Prom un basta! Tad Inese Ķirsone, kas spēlēja vadošo repertuāru, daudz un veiksmīgi, bet tad vajadzēja atriebties K. Auškāpam, ka V. Riekstu ( tolaik jau NT direktoru) atlaida no DT. Vai kāds dzirdēja kādas balsis, kas skanētu, lai pateiktu, uzrādītu liela mēroga cūcību? DIVAS lieliskas aktrises aiz borta. Notiek jau teātrī netaisnības, bet tā izdarīties, ka cilvēka prātam kļūst neaptverami... Gļēvi, patmīlīgi, nekoleģiāli un zvērīgi ir daļa mākslas tempļos dzīvojošie ļaudis. teiksit kā visur? Ir atšķirība, radošai personībai savu iedabu mainīt, dzīvot citā vidē ir pārāk sarežģīti. Laimīgs tas, kam izdevies.
Gļēvi, patmīlīgi, nekoleģiāli
G
Tieši tā. Nerunājot par to, kas notika ar veselām trupām, kuras likvidēja. Tie bija likteņi. Bet teātra vides vienaldzība bija graujoša. LTDS to visu izlikās neredzam. No demokrātiskas savienības tā gluži nemanāmi tika padarīta par mazu pārstāvju saujiņu, kas nu jau gadiem sabrauc uz tā saucamajiem kongresiem, par to neizziņojot sabiedrībai pirms. Pietiek, ka pēc kārtējā notikuma preses relīzēs publicē pieņemtos lēmumus. Tā taču ērtāk un vieglāk, vai ne? Kāpēc diskusijas un viļņošanos plašos visu darbinieku kongresos, kur patiesi kādreiz notika spēcīgas diskusijas? Nevajag. 90-to gadu krīzi kultūrā varēja "iznest" uz savu pašu kolēgu pleciem ar arodbiedrību un aktieru asociāciju klusējošo atbalstu, no tiem atbrīvojoties. Naudas taču visiem nepietika, un, ja vēl vēlējās trupās paliekošie savējās pacelt, tad visas organizācijas bija laimīgas, ka izdevās viena ekselenta tīrīšana. Bez konkursiem, bez atklātības un lielā slepenībā, kā jau te teica gļēvi, patmīlīgi, nekoleģiāli. Mārīte Balode saveidoja projektu TV par visiem teātriem. Vienu kaleidoskopisku fragmentu jūkli, absolūti ignorējot procesus, kas teātru vidē bija notikuši. Pa tukšo. Izvirzot priekšplānā savējos draugus. Pie nosauktajiem uzvārdiem vēlos vēl pieminēt trūkumā no dzīves aizgājušo A.Liniņu, par kuru pat pēc viņa nāves nespēja rimties S.Radzobe ar savām indīgajām piezīmēm. Tāpat par Jaunatnes teātri L.Liepiņa pasaka to, kas visu laiku noklusēts un šķērsām interpretēts. Nevar noliegt Ā.Šapiro vainu, jā, talantīgs režisors, bet viņa darba stila dēļ trupa tika vārdzināta dīkstāvēs. Un S.Radzobes traktējumu par Jaunatnes teātra likvidēšanu, smagi apvainojot D.Kupli - bez vārdiem. Vēsture ar kropļojumiem. Atvainojiet par garo komentāru, bet arī tikai maza daļina te no sakāmā.
  • 20
  • 3
jā,
j
arī Rudolfa spēlē, kā nu šķiet, vairāk pēc atbiruma principa. Māksliniece taču apdāvināta ar īpašu dramatisku nervu. "Vasarai un dūmiem" turpinājuma nav. Tagad laikam būs Trīne, arī jau labi. Cik Rudolfai nav bijis jāspēlē tādas puspamuļķes kalponītes, smieklotājas pa lēto. Nezinu kā ir ar tām mākslas padomēm, kas bija, laikam jau arī šmucīga būšana, bet kaut kādu kompāniju teātros sastādīt vajadzētu, kas katru sezonu izvērtē KATRA aktiera darbu un plāno lomas, lai aktieriem veidojas radošās biogrāfijas. Citādi dažām uz gadiem tik sēnalas vien tiek. Laikam jau tā ir utopija.
  • 14
  • 2
Vārds
V
Ilze Rūdolfa un Ivars Sietiņš Jaunušana režisētajā "Vasara un dūmi" arī bija izcili un tā laika teātrim neparasti. Reinis un Kvēpa, starp citu, nospēlēja atmiņā paliekošu sāpīgu pāri "Zītaru dzimtā". Tur viņa Miķeļa dedzīgi vīrīšķigais solījums atgriezties no kara bija kā vispārinājums tiem, kuri izcīnīja mūsu valsti.
  • 11
  • 1
Dumjais
D
Undīne, ja skan ausīs, pareizāk sakot, galvā, tad uzkāpiet pati uz kādas skatuves un dzirdēsiet tur - uz skatuves.
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Lai vieglas smiltis Jānim Reinim... PS - U.A.: "... Lai arī ir taisnība teātra zinātniecei Ievai Strukai – Jānī Reinī iemājoja ne tikai "galējs maigums", bet arī "vīrišķība"..." Atļaušos precizēt teātra zinātnieces teikto: Jāņa Reiņa ATVEIDOTAJOS TĒLOS iemājoja vīrišķība un maigums. [Kas vispār ir "vīrišķība" un vai tā izslēdz maigumu?] Kas "iemājoja Jāni Reinī" un vai viņam piemītošais maigums bija "galējs", to varbūt, uzsveru - VARBŪT zina tikai viņa tuvākie, intīmākie draugi...
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Tieši tā - mums tagad ekstrasensi visās jomās - īpaši jau politikas un teātra zinātnēs (!). Lasa cilvēku un dievu domas, zīlē gan nākotni, gan pagātni; pareģo galvenokārt negatīvo; nosaka sievišķības un vīrišķības gradācijas, mēra maigumu...
  • 5
  • 0
spoks
s
"Bet mēs varam teikt arī – viņš sevi sadedzināja. Viņš nevarēja sevi nesadedzināt. Tāds bija viņa liktenis, ko viņam bija nolicis Dievs." Citāts no Ievas Strukas rakstītā. Es gribētu iebilst, ka pārāk jau nu viegli mētājamies ar šiem "aktieris no Dieva žēlastības", tagad jau uzdodamies par zinātājiem, kādu likteni Dievs kuram lēmis. Dāmai daiļi gribējies izteikties, bet tad jau nu varēja "paštukot" ko citu.
  • 6
  • 1
Marī
M
Kritiķu un kultūras žurnālistu pienākums tomēr būtu ne tikai notraust patiesu vai liekulīgu asaru, par tiem, kuri uz fiziskās skatuves vairs neko nenospēlēs, bet domāt un rakstīt par tiem, kuri spēlē, bet neatbilstošā, sliktā repertuārā, režijā. Reinim arī pirms aiziešanas no Nacionālā teātra lomu piedāvājums bijā neliels un vājš. Vai kāds par to rakstīja? Ja runājam par Reiņa paaudzi un nedaudz jaunākiem vai vecākiem aktieriem, vai kādam rūp, ka Lisneram nav talantam atbilstošu lomu, vai ka jāuzrodas bulgāram Morfovam, lai parādītu, cik talantīgi un radoši aktieri joprojām var būt Ķesteris, Juris Kalniņš, Bartkevičs. Bet būtu jārūp, lai vēlāk asaras ir īstas, nevis liekulīgas un vainīgas.
Māra
M
, Naivā, neliekulīgā, bet varbūt tieši otrādi, Marī! Nedod Dievs tev strādāt vai kopā dzīvot ar dzerošu cilvēku! Lai gan - lai Dievs tev to dod! Atziņas rodas caur mokām. Paldies Undīnei Adamaitei par godīgiem, smalkjūtīgiem, inteliģentiem atvadu vārdiem! Marī tādus nerakstīs, bet domās par nedabūtajām lomām.
  • 1
  • 3
Vārds
V
"Vasara noānā" pat noteikti ir televīzijas arhīvā - Burāns, Zemdega, Kaminskis, Radziņa, bet tas noteikti neietilpst Rubeņa repertuārā (šermuļi iedomājoties vien, ko viņš savā banālajā, trulajā manierē par viņiem samelstu). Reiņa atvadu bildēs redzama arī Vizma Ozoliņa-Kvēpa, viņa Taukšķa talantīgā Lavīze "No saldenās pudeles", skaistākā aktrise Latvijas kino (skat. "Akmeņainais ceļš"), joprojām ļoti skaista, bet arī viņai nav vietas teātrī, jau sen.
  • 24
  • 2
jā, skumji,
j
ka Ints Burāns aizmirsts, aizgājis nemanot... šogad būtu 75. Zipo visādas blēņas, bet tādas pērles kā "Santakrusa", "Vasara Noānā", "Lauva ziemā" nav redzēt lemts...
  • 16
  • 2
Rīma
R
"cik saldi melo sēru lentes, krīt glicerīna asaras" J. Peters Pēc masku balles. Jauki, ka Adamaites kundze uzrakstījusi piemiņas vārdus, tikai ievietojusi aplamā rubrikā, tur kur parasti tiek pieteikta kāda problēma, un tad notiek sīka pačalošana ap to. Teātra kritiķēs, kur jau dāmas vien ir, skaidrs, ka var pajūsmot par savas paaudzes mākslinieku-vīrieti. Reinim lomu klāsts bijis vājš? Tās pašas nenospēlēja. turklāt uz viņu nevarēja paļauties. Tāpat kā tas bija ar Plēpi. Bet mums bija Leonīds Grabovskis, kurš bija daudz vairāk padarījis, talantam vēl pamatīgu darbu ieliekot, kamēr ambiciozais un pārpašapzinīgais Reinis daudzkārt rāva vaļā ar puskāju, paļaudamies, ka labi jau vien būs. Mums bija Ints Burāns, kura talanta mērogs nav salīdzināms ar Reiņa. Viņi arī aizgāja mūžībā. Kurš uzrakstīja piemiņas vārdus? Es nerunāju par sēru paziņojumu. Reizē ar Veltu Līni mūžībā aizgāja Rasma Roga. Vai tās Lielmātes uzaudzinātās vispār zina, ko paveikusi māksliniece Rasma Roga? Nu labi Lielmātei jau postmodernisms un falliskie simboli, bet tām audzēknēm pašām savas audzināšanas ģimenē nav bijis- ne tēva, ne mātes? Es nevaru samierināties, ka mūsu Tēvzemē mūsu neskaitāmās teātra zintnieces tik maz zin par latviešu teātri. Viņas vienkārši nespēj uzrakst';it, jo tad būtu jāpieliek liels darbs, uzkrājumu un priekšzināšanu tāds mazumiņš, ka čiks vien sanāk.
  • 17
  • 2
Par laikabiedriem
P
Līdzīgas sajūtas, lasot U.Adamaiti. Tā jau ir, kritiķe var krist izmisumā un sašust, ja vienam veiksmīgajam jāiziet tautā, bet par veselām paaudzēm un likteņiem viena lielā vienaldzība. Nepamanījām, ka cilvēks aiziet...
  • 16
  • 1
Zāļu Vecis
Z
Saka, ka katrā cilvēkā dzīvo vismaz divas būtnes, ļoti apdāvinātajos pat vairāk. Līdzīgi ir ar tēliem, kas it kā aktierim būtu piemērotas. Jānim Reinim NT deva varoņlomas, mīlētājus. Nekad mani nepameta sajūtas, ka tas notiek, lai pielīdzinātu mākslinieku statusa dēļ viņa dzīves biedrei Lāsmai Kugrēnai. Pirmā no tādām Bija Romeo, lai pāris dzīve būtu arī pāris uz skatuves. Un tā šī ieraža pamazām nostriprinājās. Nebija tur nekā slikta, peļama, netalantīga, BET tas nebija tas Jānis Reinis, kurā redzētu viņa pašu spēcīgāko meistarības pusi. Reinis, manuprāt bija raksturotājs- Taukšķis, Ķencis, Skapēns. Raksturlomas , manuprāt, bija, lomu nošķira, kas bija īsti VIŅA un kurās vajadzēja lielisko mākslinieku virzīt. Padarīts tika daudz. Varēja vairāk, ja mākslinieka sadedzinošā iedaba nebūtu viņu aizvīlusi šķērsām. Lai miers Jāņa Reiņa dvēselei Aizsaulē, kur mēs visi varēsim turpināt spēlēt Teātri, pārsvērsdamies neskaitāmos tēlos.
šausmīgi
š
Daudz traģiskāka lieta, manuprāt, ir GAN BEI gadījums. Par nodokļu nemaksāšanu ASV, piemēram, cietumos ir sēdējušas pat visietekmīgākās finanšu pasaules personības. Nodokļu nemaksāšana ir netieša valsts neatkarības un valsts pamatu graušana. Mēgini nu izskaidrot kāpēc GAN BEI tika piedota šmaukšanās ar miljoniem, neviens cietumā nesēž, firma strādā tāpat kā iepriekš, ar čekiem tur arī sistēma maz esot mainījusies. GAN BEI īpašniece ir Saskaņas centra deputāta dzīvesbiedre - civilsieva. Tad, ko tu gribi, lai es pārmetu Ušakovam, ja Latvijas partijas ir tās, kas valsts ekonomiskās drošības pamatu grāvējus priviliģē?
  • 2
  • 9
ZV< Marī
Z
"kļuva par pāri vispirms uz skatuves " Mīļā Marī, es toreiz biju aktieru arodbiedrības intīmā sektora pārvaldniece, gādāju sveces un lukturus, un zinu cik visas tās intīmās būšanas ir grūti tveramas, te uz skatuves, te jau dzīvē, te no dzīves laukā... Tā kā cienu Jūs kā komentāru autori, šoreiz Jūs mani dzenat "autā"
  • 4
  • 5
Marī
M
Kugrēna un Reinis kļuva par pāri vispirms uz skatuves, tāpat kā Rēzija un Skrastinš kļuva par pāri "Spēlēs ar uguni" un Bonāte un Puga "Salemas raganās". Teātris reizēm iešūpo arī šādu dzīves spēļu prologus. Un liriskajās lomās Reinis bija tikpat organisks kā raksturlomās, tāpēc jau talants ir talants, ka var piepildīt ne tikai vienu šauru ampluā.
  • 15
  • 1
šķiet
š
pāris vispirms bija uz skatuves, tad dzīvē...
  • 8
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja