Jau ceturto gadu Daiņa Rudens mākslinieka darbnīca iemājojusi rūpnīcas Provodņiks telpās Sarkandaugavā. Industriālā ēka, kura jau sen ilgojas pēc tehniskiem uzlabojumiem, ir savdabīgs ražošanas, radošuma un dažādu projektu centrs. Tās teritoriju vienā pusē no pārējās pilsētas nodala betona žogs, kas jau divas vasaras kalpojis kā audekls ielu mākslas darbiem Daiņa un domubiedru rīkotajos pasākumos. Šogad ielu mākslas festivāls tapis ar plašāku vērienu un pārcēlies uz Āgenskalna tirgu
LĪDZ BALTIJAS LĪMENIM
Jau šo svētdien, 8. jūnijā, Āgenskalna tirgū notiks Baltijas ielu mākslas festivāls ROW Baltics (Riga Open Wall Baltics). Festivālā piedalīsies ielu mākslas, hiphopa un dīdžeju kultūras pārstāvji no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas. Pasākuma programmā izcelti divi galvenie notikumi: ielu mākslas cīņa Baltic Clash un bītu cīņa Āgenskalns Market Clash. Visas dienas garumā ielu mākslinieki uz dažādiem sienas posmiem radīs lielformāta sienu gleznojumus, bet no pulksten diviem Baltijas bītmeikeri (mūzikas producenti) cīnīsies par labākā titulu, atskaņojot pašu radītus bītus publikas un profesionālas žūrijas priekšā. Savukārt vakarā pasākums noslēgsies ar vārdu cīņu, kurā piedalīsies grupa Tautumeitas un repa improvizācijas teātris Brīvrunu projekts.
"Kaut piemērotu sienu netrūkst, dažādu iemeslu dēļ Rīgā nav, kur ielu māksliniekiem brīvi zīmēt," stāstot par festivāla tapšanas ideju, norāda Dainis Rudens. "Tieši tādēļ viss sākās. Pirms četriem gadiem es iemājoju Provodņika telpās. Sastapu šeit arī ielu mākslinieku Kiwie, ar kuru jau iepriekš biju sadarbojies. Ievērojām šo lielo un garo žogu, un tapa ideja to padarīt krāsaināku. Aprunājāmies ar apsaimniekotāju un saņēmām atļauju to apzīmēt. 2023. gadā noorganizējām pirmo pasākumu, bet pērn mums pievienojās arī reperis ansis. Tā tapa ideja bītmeikeru cīņām. Bija atbraukuši arī mākslinieki no Tallinas un Viļņas, kaut arī sākotnējais pasākuma koncepts nebija starptautisks. Nospriedām, ka šogad rīkosim festivālu Baltijas līmenī un būs arī pārstāvji no Helsinkiem un Amsterdamas. Šī pasākuma attīstībai ir tāds kā sniega bumbas efekts – jo vairāk dari, jo vairāk cilvēku grib būt daļa no tā."
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 6.-12. jūnija numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!