Saskaņā ar DataReportal aplēsēm pērn pasaules populārākais sociālais tīkls bija Meta piederošais Facebook ar nedaudz vairāk par trim miljardiem lietotāju, kuri apmeklē šo vietni vismaz reizi mēnesī. Tostarp ik dienu Facebook apmeklē 2,06 miljardi lietotāju. Otrajā vietā šajā sarakstā atrodas Alphabet (Google mātes kompānija) piederošais videohostings YouTube ar aptuveni 2,5 miljardiem, bet trešajā – cits Meta īpašums WhatsApp ar nedaudz vairāk par diviem miljardiem aktīvo ikmēneša lietotāju. Turklāt apmēram tikpat lietotāju ir arī vēl citam Meta valdījumā esošajam sociālajam tīklam Instagram, kurš zemāk par WhatsApp konkrētajās aplēsēs ierindots mazāka kopējā apmeklējumu skaita dēļ. (Tiesa, pastāv arī aplēses, kurās Instagram ierindots augstāk par WhatsApp, tā ikmēneša lietotāju skaitu norādot līdz 2,4 miljardiem lietotāju.)
TikTok ar nepilniem 1,6 miljardiem unikālo ikmēneša lietotāju atrodas saraksta piektajā vietā, tomēr šeit jāņem vērā kāda būtiska nianse – šajā statistikā ir ņemti vērā tikai TikTok lietotāji aiz kontinentālās Ķīnas (un arī Honkongas) robežām. Pašā Ķīnā sociālais tīkls, kuru mēs zinām kā TikTok, ir pazīstams ar nosaukumu Douyin un tam ir pievienotas atsevišķas papildu iespējas, kas nav pieejamas ārvalstu versijā. Šajā lielvalstī sociālajam tīklam ir vēl papildu 750–800 miljoni ikmēneša lietotāju, kas summāri ierindo TikTok apmēram turpat, kur YouTube, Instagram un WhatsApp.
Visu citu nozīmīgāko sociālo tīklu auditorijas globālā mērogā jau ir salīdzinoši mazākas. Tālāk sarakstā seko Ķīnas galvenais, taču aiz tās robežām ierobežoti izmantotais sociālais tīkls WeChat (vairāk par 1,3 miljardiem ikmēneša unikālo lietotāju), ziņapmaiņas platformas Facebook Messenger (ap miljardu lietotāju; pieejamajos datos gan nav norādīts, cik no viņiem izmanto tikai ziņapmaiņas platformu, bet cik to lieto vienlaikus ar sociālo tīklu) un Telegram (pēc vienām aplēsēm – ap 900 miljoniem, pēc citām – vairāk par miljardu lietotāju), kā arī tādas platformas kā Snapchat (800 miljonu) un Kuaishou (700 miljonu). Pēdējā ir vēl viena galvenokārt Ķīnā izmantota sociālā platforma un TikTok idejiskā priekštece – Kuaishou kā īsu video apmaiņas vietni izveidoja jau 2011. gadā, un līdz Douyin debijai tā bija absolūta līdere šajā jomā Ķīnā, kur abas platformas joprojām konkurē savā starpā. Aiz Ķīnas robežām šī platforma ir zināma kā Kwai vai Snack Video, taču vērā ņemamu tirgus daļu spējusi iegūt tikai nedaudzās valstīs – tādās kā Brazīlija, Pakistāna, Indonēzija u. c., kurās to kopējais lietotāju skaits nepārsniedz 200 miljonus cilvēku.
Vēl šajā sarakstā jāpiemin arī pasaules bagātākajam cilvēkam Īlonam Maskam piederošais X (bijušais Twitter) un Ķīnas Weibo – abos gadījumos ap 600 miljoniem unikālo ikmēneša lietotāju.
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 31. janvāra - 6. februāra numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!