Sicīlijas salu un Itālijas kontinentālo daļu jau nākamajā desmitgadē varētu savienot milzīgs tilts. Vēsturiski tilta veidošanas ideja sakņojas pat Senās Romas laikā, bet pēdējos gadu desmitos tilta būvniecības iecere izraisījusi asas diskusijas.
Itālijas politiķi gigantiskā tilta būvniecību uzskata par iespēju attīstīt valsts dienvidu reģionu ekonomiku, savukārt projekta kritiķi norāda uz zemestrīču riskiem un citiem apstākļiem, kas varētu traucēt projektu īstenot solītajā termiņā.
Piestātnes meklējumi
Itālijas ģeogrāfiskā forma – "zābaks" ar tā "stulmu", "purngalu" un "papēdi" – ir viena no spilgtākajām atmiņām no ģeogrāfijas stundām. Tolaik skaistā Itālija un arī konkrēti Sicīlija bija redzēta vien fotogrāfiju albumos un filmās, piemēram, kriminālseriālā Astoņkājis. Šādas pārdomas man bijušas ik reizi, kad ar prāmi šķērsoju jūras šaurumu no Kalabrijas ostas pilsētiņas Villa Sandžovanni uz Mesīnu Sicīlijā. Lai arī Villa Sandžovanni ir pavisam neliela, katrreiz, meklējot ostu, ar ceļabiedriem apmaldāmies, jo krustojumos valda ostas pilsētas iedzīvotāju straujais un vienlaikus haotiskais temperaments. "Jums ir vajadzīga otra prāmju piestātne, biļetes te nepārdod," man nosaka prāmju līnijas darbinieks, kad uzrādām biļeti, ko 20 kilometru attālumā nopirkām vienā no Kalabrijas kalnos esošajām degvielas uzpildes stacijām. Pilsētiņu ir pārklājusi Vidusjūras nakts, digitālā Google karte piesaka streiku, un mūs pārņem vadātājs.
Pēc pamatīgiem meklējumiem "otru prāmi" atrodam un ceļamies pāri uz Sicīliju. Biļete diviem cilvēkiem un automašīnai abos virzienos maks
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 24. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00

