Dānijas mazumtirgotāja Salling Group Baltijas Rimi veikalu iegāde par 1,3 miljardiem eiro no Zviedrijas Ica Gruppen varētu uzlabot konkurenci un padarīt cenas veikalos konkurētspējīgākas, vērtē Agroresursu un ekonomikas institūta Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja Ingūna Gulbe. "Tas, ka pie mums notiek pirkšanas un pārdošanas darījumi, liecina par labu situāciju. Tas nozīmē, ka tirgus ir interesants," viņa piebilst.
Svarīgi, ka pircējs ir labi pazīstams
Dānijas uzņēmums ar plašu veikalu tīklu vairākās valstīs (Dānija, Vācija, Polija). "Salling Group kā milzīgs spēlētājs izmantoja iespēju ienākt Baltijas tirgū. Šāda uzņēmuma finansiālās iespējas paver papildu attīstības iespējas ražotājiem un eksportētājiem, gan arī tirgus attīstībai. Cik lielā mērā tas realizēsies, būs atkarīgs no tā, kādas perspektīvas viņi šajā tirgū saskatīs," norāda SEB bankas ekonomists Dainis Gašpuitis. Droši vien vēl paies kāds laiks, lai to apjaustu, iekams uzņēmums atklās konkrētākus soļus darbības plānos.
Zemo cenu segmentā
Eiropā un pasaulē zemo cenu veikali ir perspektīva lieta, un Salling uz šo segmentu ir diezgan liels uzsvars. Līdzīgi kā nesen Latvijā ienākušajam Lidl. "Ļoti labi, ka Latvijā ienāca Lidl. Tas lika saņemties Rimi un Maxima, kā rezultātā cenas starp veikalu tīkliem nedaudz izlīdzinājās. Nu arī Lidl varētu nākties sasparoties," vērtē I. Gulbe. Viņa stāsta, ka Agroresursu un ekonomikas institūts pagājušā gada rudenī veidoja iedzīvotāju aptauju kopā ar SKDS un aptaujātie uzskatīja, ka zemākās cenas ir Maxima veikalos, bet vislielākā izvēle un visvairāk Latvijas produktu – Rimi.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 12. marta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60