Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies

Ballīte - daļa no uzņēmuma komunikācijas

Uzņēmumi arvien lielāku vērību pievērš pasākumam kā komunikācijas instrumentam, strādājot gan ar saviem darbiniekiem, gan klientiem. Šādu pasākumu ietvaros ballīte nereti ir tikai daļa no kopējā notikuma. Bieži vien pasākums sākas ar pārdomātu priekškomunikāciju, kurā dalībnieki jau pirms notikuma tiek interaktīvi iesaistīti, netieši piedalās pasākuma satura veidošanā, tā vairojot interesi un sekmējot tā apmeklētību.

Piemēram, uzņēmumā tiek veiktas darbinieku aptaujas, notiek filmēšanas u. tml., un pēc pasākuma informācija, foto no tā tiek izlikti iekšējā mājaslapā u. tml. «Šādu pasākumu uzdevums ir ne tikai labi pavadīt laiku, bet arī tā dalībniekiem skaidri nodot vēstījumu un, galvenais, - kopā piedalīties idejas realizācijā,» skaidro pasākumu aģentūras 3K Management vadītājs Gints Kronbergs.

Korporatīvie pasākumi kļūst par daļu no uzņēmuma redzējuma, lielākas koncepcijas, un tāda konkrēta korporatīvo ballīšu rīkošana vairs īsti nav modē. Tādas atļaujas tikai turīgākie Latvijas uzņēmumi, piemēram, uz gadumiju. «Tagad uzņēmumi vairāk organizē balvu pasniegšanas ceremonijas saviem darbiniekiem, klientiem, partneriem,» atzīmē pasākumu aģentūras Mentols vadītājs Mārtiņš Ķibers. Lielākie uzņēmumi labprāt izvēlas sadarboties ar kādu kultūras pasākumu, tā ir pieaugoša tendence un abpusēja sinerģija. Piemēram, Latvijā notiek mūzikas festivāls, un dienu pirms tā ir speciāls pasākums sponsora darbiniekiem šī festivāla ietvaros.

Kļūst personiskāki

Nozares pārstāvji vērtē, ka šobrīd ir tendence izvēlēties pasākumus ar daudz personiskāku, klientam ļoti atbilstošu, raksturīgu tēmu. «Vairāk tiek pievērsta uzmanība detaļām, pasākuma atmosfērai, nevis pompozitātei. Tradicionālās pasākumu tēmas, piemēram, mafija, Brodveja utt., sāk iziet no modes, vietā nāk minētās tēmas un pasākuma noskaņa ar emocionālāku, abstraktāku pasākuma nosaukumu,» teic aģentūras Attach pasākumu projektu vadītāja Elīna Ērgle. Tāpat ir arī ar vietām - ik gadu klienti alkst ieraudzīt jaunas vietas, telpas, jaunus restorānus, tādēļ aģentūrām nākas ļoti sekot līdzi jaunatvērtām vietām un jauniem piedāvājumiem, kādu nebūt nav tik daudz. Šobrīd uzņēmumi vairāk sliecas uz netradicionālām vietām, mazāk izvēlas viesnīcas un sabiedriskās celtnes. Aktuāli ir ienest balli vietā, kur dienas gaismā neviens pat nevar iedomāties, kas šeit varētu notikt naktī. Turklāt pasākuma viesiem pašiem sāk patikt iesaistīties priekšnesumos un pasākuma scenārijā, viņi vairs negaida grandiozus šovus.

Arvien vairāk klientu izvēlas perfekti izstrādātas detaļas, svarīgi ir sīkumi. «Industrijā viennozīmīgi sāk dominēt visdažādākie videorisinājumi - ir tendence, ka tradicionālās dekorācijas aizstāj mūsdienīgi LED un projekciju risinājumi, līdzīgi kā pasākumu fiksācijā videorisinājumi sāk dominēt pār foto,» skaidro Latvijas Pasākumu producentu asociācijas valdes loceklis aģentūras Untitled vadītājs Mārcis Gulbis.

Gatis Ošs, valdes loceklis vienā no nozares klientiem - uzņēmumā Squalio -, piekrīt, ka pasākumu industrijas piedāvātie pakalpojumi kļūst aizvien personalizētāki un daudz mērķtiecīgāk orientēti uz konkrētu rezultātu sasniegšanu, izmantojot gan tehnoloģijas, digitālos rīkus, gan radošo konceptu un pasākumu norises vietu piedāvātos risinājumus. Šogad savu uzmanību konferenču sektorā noteikti piesaistīja digitālie rīki - papildinātās realitātes platforma Overly un digitālā platforma sli.do. Protams, ņemot vērā Latvijas tirgus apmērus, dažādu aģentūru piedāvājumi, tehniskie risinājumi un cenas sezonas ietvaros mēdz būt ļoti līdzīgi, atšķiras izpildījums, radošais lidojums un vēlme strādāt, iedziļināties.

Kopumā pamata tendences ir visai nemainīgas. Sākotnēji klienti vienmēr vēlas oriģinālas un nedzirdētas idejas, jaunas un netradicionālas vietas, populārus māksliniekus un labākos vakara vadītājus. Savukārt objektīvo realitāti nosaka pieejamais resursu daudzums un, pats svarīgākais, klienta atvērtības līmenis kam jaunam un nebijušam. Tas, protams, ir ļoti dažāds, rezumē G. Kronbergs.

Atļaujas vairāk

Pirms diviem trim gadiem, kad krīze Latvijā oficiāli tika izziņota par beigušos, bija redzams, ka uzņēmumu budžeti pasākumu organizēšanai manāmi pieaug, kā arī pašu pasākumu ir vairāk. Tomēr šobrīd tik izteikts kāpums vairs nav novērojams, un uzņēmumu budžeti pasākumu rīkošanai nekļūst lielāki. Tas, protams, ir saistīts ar ekonomikas izaugsmi, kas bremzējas.

Klientu maksātspēja ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Viens no izšķirošākajiem ir tas, vai tiek pārstāvēts valsts vai privātais sektors. «Privātajā sektorā maksātspēja ir ievērojami augstāka, arī izpratnes līmenis par to, kā un kāpēc veidojas pakalpojuma izmaksas, ir adekvātāks,» vērtē G. Kronbergs, piebilstot, ka tēriņu apmērs vietējā mērogā pēdējo triju gadu laikā ir gana stabils.

Kopumā klientu maksātspēja pēdējos gados ir augusi, spriež E. Ērgle, ir atmodušies mazie uzņēmumi, kuri ir sākuši sevi novērtēt, apzinājušies savu pastāvēšanu un svarīgumu. Šie klienti arī ir gatavi lielākiem izaicinājumiem saistībā ar pašu pasākumu, atvērtāki visam jaunajam. Klienti vienmēr ir gatavi maksāt par labām vakariņām, tāpat arī par atbilstošu norises vietu, mazāk tērējot pasākuma vadītājiem. Pēdējā laikā bieži tiek izvēlēti mazāk atpazīstami pasākumu vadītāji, kuri nebūt nav sliktāki profesionāļi par zināmajām sabiedrības sejām. «Šī iemesla dēļ arī vairāk atļaujas tērēt pasākumiem nekā pirms diviem gadiem, tādēļ arī pieprasījums pēc pasākumiem, sevišķi ziemā, ir visai augsts,» secina E. Ērgle.

Ir arī zelta klienti

Pasākumu aģentūra ir nepieciešama klientiem, kas vēlas ar pasākumu radīt pievienoto vērtību savam biznesam. Ir klienti, kuri grib un spēj nodot atbildību un līdzekļus, lai kopā ar profesionāļiem precīzi realizētu idejas, kas vienkāršu ballīti padara par notikumu ar virsvērtību. «Latvijā šādu klientu skaits ir relatīvi neliels, un tieši par šo klientūras daļu norisinās aktīvākā konkurence,» norāda G. Kronbergs.

G. Ošs, kas kopā ar aģentūru ASAP! organizēja gadskārtējo klientu pasākumu Industry Day 2015, komentē: «Panākumu atslēgu galvenokārt nosaka līdzīga savstarpējā izpratne par procesiem, lietām un kvalitātes standartiem. Ja tas, sākot sadarbību, tiek uzķerts, viss izdodas! Taču jāatceras, ka, izdarot pasūtījumu, diezgan skaidri jāzina un jāprot izteikt savas vēlmes.» Līdzīgi spriež Aldara mārketinga vadītājs Vadims Barisons: «Lai nerastos pārpratumi, ir ļoti svarīgi skaidri definēt darba uzdevumus un savas vēlmes, kā arī precīzi sadalīt pienākumus un atbildības sfēras.» Visbiežāk uzņēmums aģentūrām uztic rīkot lielāka mēroga publiskos pasākumus un vērienīgākus iekšējos pasākumus, kur nepieciešami sarežģītāki tehniskie, vizuālie, muzikālie risinājumi.

Vadošās nozares aģentūras aizvien vairāk koncentrējas uz savas kompānijas rokrakstam un specializācijai atbilstošu pasākumu rīkošanu, nevis klaju cenu dempingu segmentos, kas nav viņu biznesa mērķauditorija. Tajā pašā laikā aģentūras lielu uzmanību pievērš darbam ar savu klientu loku, klientu noturēšanu. «Mūsu biznesā svarīga ir māka uzturēt attiecības, jo ir skaidrs, ka klienti kādā brīdī izvēlas pamēģināt kaut ko citu. Pasākumu organizēšanā ļoti svarīgs ir rezultāts un līdz ar to - pozitīvas atsauksmes, mutiski ieteikumi,» piebilst M. Ķibers.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Latvija ir diezgan lielu iespēju zeme(43)

Liepājnieka Jāņa Eizengrauda pieredze emigrācijā saistās ar Vāciju, kur nodzīvojis trīs gadus. Viņš aizbrauca, kad Latvijā sākās ekonomiskās krīzes laiks. "Padzīvojis tur, sapratu, ka šeit ...


Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne







Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018











Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Latvijā

Vairāk Latvijā



Velo Diena

Vairāk Velo Diena


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija




Sirdsmāsiņas

Vairāk Sirdsmāsiņas


Citi

Vairāk Citi


KDi

Vairāk KDi





SestDiena

Vairāk SestDiena


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena




Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena






Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā


Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide






Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?